mammatillMelwin

Alla inlägg under november 2010

Av Caroline Lensen - 25 november 2010 00:49

Alltså jag blir så himla ledsen när det blir som de blev inatt...:( Melwin bara skrek och skrek och ville verkligen inte sova :( somnade klockan 00.00 och åter igen började jag natta honom klockan 21.30 Men nu har jag bestämt mig...jag har ju tyckt synd om honom när han somnar så sent så han har fått sova tills han vaknar men från och med i morgon kommer det att bli ändring på den saken. I morgon skall Melwin gå upp klockan 9.00 För jag tror att det kan vara därför som han somnar så sent på natten delvis därför i alla fall. Sen är de väl också så att han anser sig pigg och förstår inte varför han skall sova när man kan göra så mycket annat kul. Så skall testa denna metoden så får vi se om de funkar bättre...


Så vad har hänt annars idag...inte alls mycket bara pluggat och tagit de lugnt. Melwin har badat :) som vanligt eller han brukar göra de ca 3 gånger i veckan om de inte händer någon olycka förstås. Och sen så har Melwin käkat mat själv idag...det tog dock ca 1 timme men nästan allt slant i magen och han är så glupsk så de han tappade på bordet eller på stolen de åt han också upp...haha man får ju inte gå miste om någonting :)

Nu skall jag plugga rättskunskap och sedan skall jag försöka att sova i någorlunda tid idag men har ju så mycket att göra så måste sitta uppe en liten stund :)

Kanske skriver innan jag lägger mig annars får ni sova så gott för de kommer jag att göra.

Förästen så känner jag mig fortfarande inte bra, har ont i halsen och är snuvig...undrar när denna förkylningen skall ge med sig.. Kram Kram Plikten kallar eller boken lättare sagt :)

Av Caroline Lensen - 25 november 2010 00:24

Oj denna var inte den lättaste...Kärlek de är ju så mycket det kan vara kärlek till mamma, pappa och syskon det kan vara kärlek till sitt barn och kärlek till en partner. Men det kan ju även vara kärlek till en nära släkting eller en vän men all kärlek har väl en sak gemensamt och de är att man tycker om personen. Sen kan man ju tycka om den på olika sätt. Jag menar den kärleken man har till sitt barn är ju inte den samma som man har till sin partner.

Men kärlek handlar om känslor och om positiva sådana :)

Det är väl de bästa jag kan skriva såhär mitt i natten :)

Av Caroline Lensen - 24 november 2010 04:13

Oj vad klockan bara sprang iväg...nu får de nog bli sängen, även om jag inte känner mig jätte trött så är de ju en dag i morgon också och den måste vi ju också orka med så kanske borde ta och kasta in handduken.

Jag har hunnit plugga litegrann men jag skall ärligt erkänna att jag känner mig lite smått stressad över hur jag skall hinna med allt innan skolan slutar....det är ju massa kvar att göra liksom. Varför är det alltid så att allt kommer på slutet liksom....jaja förhoppningsvis så får jag ju ett par lugna dagar när jag väl är klar för terminen. Passa på att vila innan nästa termin börjar liksom :) haha nästa termin blir nog ännu värre kan jag tänka mig...Men nu skall vi inte tänka på de. Nu skall jag gå och sova :)

Ni sover nog för länge sen. Massa kramar till er alla från lilla mig :)

Av Caroline Lensen - 24 november 2010 04:09

Så nu har jag äntligen tagot mig tid att ladda upp dom bilder jag lovat nu i flera inlägg :) Jag hade tänkt att jag skulle gå ut med Melwin idag också och fota lite nya bilder men de va jätte kallt ute idag plus att dom har inte skottat någonting här så när jag var ute var de jätte svårt att ta sig fram så inte lönt att prova med barnvagnen. Men om de inte är allt för otäckt väder i morgon / senare idag så kanske jag kan hinna med att gå ut med honom imon :)

Så här kommer dom :)


                                               

Av Caroline Lensen - 24 november 2010 01:35

OJ oj den lilla killen vi har här hemma är redan envis och humör ja det kan man säga att han har så arg han blir om man säger nej till honom. Han lägger sig ner på golvet och bara skriker rakt ut....till vilken nytta liksom han får ju ändå inte göra det han vill liksom men han är nog för liten för att förstå det ännu men.

Idag funkade inte nattningen lika bra som den gjorde igår.... :( började natta honom klockan 21.00 och då la vi oss i sängen och kramades lite och så sjöng jag lite för honom, och han var så trött så ögonen rullade men så fort ögonen slocknade försökte han sätta sig upp och han skrek och skrek och sprakde och slogs. OCh jag försökte lugna honom och sjönga för honom men till vilken nytta liksom. Ja då känner man sig verkligen värdelös som förälder...men i alla fall klockan 23.30 ungefär så slöt han sina små söta ögon, helt utmattat och med tårar i ögonen fatta vad man känner sig hemsk då liksom. Men förhoppningsvis förstår han att de är för hans eget bästa.

Nu skall jag plugga och äta lite kladdkaka kanske skriver lite innan jag lägger mig också vi får se om inte annat så får ni sova jätte gott :) och ni som redan sover hoppas jag sover gott ni med :)

Av Caroline Lensen - 24 november 2010 01:30

Alltså bli inte mörkrädda nu :) haha brukar inte äta såhär dåligt varje dag.

Men till frukost åt jag två ostmackor. Och till middag åt jag kyckling och ris sen har jag faktiskt inte ätit mer...om man bortser från kladdkakan som står i ugnen och väntar på mig just nu :)

Av Caroline Lensen - 23 november 2010 15:17

Ja då var de tisdag igen och tiden går så sjukt fort, sista veckan i synd nu då alltså. Från och med nästa vecka börjar vårat nya liv, lovar att jag skall skriva mer om detta nästa vecka, men låt mig njuta av sista syndarveckan innan jag börjar tänka på vad som komma skall. Så som jag skrev inatt så har jag massor att göra så det är väl bara att sätta fart.

Morgonen började ju så himla mysigt, Melwin sov hela natten han somnade alltså klockan 21.00 igår kväll på 5 minuter och sov i sin säng till klockan 9 i morse. Nu börar Melwins sovrutiner äntligen bli bra och det är skönt för mig som då också kan börja sova men allra skönast är det för melwin själv.

Nu vaknade min prins efter att ha sovit en timme så nu skall jag kramas lite med honom och sen skall jag börja plugga :)

Av Caroline Lensen - 23 november 2010 15:10

Så nu har jag varit iväg och haft nationelltprov i Engelska. Jag vet inte hur det gick alls det kändes ganska bra men jag vet inte, det var ju skriva och jag vet inte det är inte direkt min ljusa sida att prata och lyssna det går ganska bra men att skriva är ingen höjdare för de är då man verkligen ser hur illa det är haha.

Nej men skämt och sido i alla fall får väl svar senare i veckan kanske och lovar att uppdatera er om detta :P

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards