mammatillMelwin

Alla inlägg under januari 2011

Av Caroline Lensen - 29 januari 2011 00:09

Idag är det fredag och det innebär början på helgen, eller nu är det nog snarare slutet på helgen :) Så vad har hänt idag?? Jo jag började morgonen med att gå upp och göra mig i ordning och gå ner till skolan för att träffa skolans specialpedagog för sista testen i min dyslexi utredning, som jag idag blev klar med och kommer att få svar på fredag nästa vecka. Men hon sa till mig att det syns ju att du har svårtigheter, men det syns också att du har arbetat med det och att du har hittat lösningar till saker för att underlätta dina studier. Så det känns ju kul att höra.

Mötet började klockan 10.00 och vi var väl klara ca 10,40.

Då gick jag ner och satte mig i studieverkstaden där jag började räkna i min mattebok, har nämligen upptäckt att det blir mycket mer gjort om jag sitter i skolan några timmar varje dag medans Magnus ändå är hemma och är pappaledig. Och tur var det väl också att jag satt i skolan idag för jag körde ihop det totalt på ett avsnitt i boken...helt hemskt första 11 sidorna gick jätte bra sen bara sa det tvärstopp, men jag tror att jag kan ha fått grepp om det faktiskt.

Jag satt i skolan till klockan var halv tre, sen gick jag hem och vi käkade och sen har vi bara tagit det lugnt hemma eftersom att Melwin inte är riktigt 100 ännu. Så massa mys och gos har det varit idag, och nu skall jag plugga en timme sen får det bli sängen :) Kram på er alla och hoppas att eran fredag också har varit bra.

Jag tänkte försöka ta lite bilder i helgen om Melwin känner sig lite piggare.

Just det de har jag glömt att skriva, vi skulle varit på en fotostudio i Torsdags och tagit bilder på Melwin men eftersom att han var så himla dålig så fick vi skjuta upp det. Men får bli en annan dag så ni får hållas när det gäller dom bilderna och nöja er med mina amatörbilder :) haha

Kram på er och sov så gott


 

Av Caroline Lensen - 28 januari 2011 18:24

Ja igår var det torsdag och jag hann inte riktigt att skriva, på morgonen tog vi det lite lugnt eftersom att melwin har varit dålig och är fortfarande inte riktigt pigg så myste vi bara igår på förmiddagen eftersom att jag skulle åka bort på kvällen också :( Sen så var jag tvungen att åka in och hämta Magnus på Arbetsförmedlingen och köra honom hem för att vi skulle hinna att äta och så innan jag skulle åka.

Klockan halv fem så körde jag iväg till Lidköping, för att ha lektion i Historia A. Läraren var jätte bra och det var en intressant lektion men känner på mig att detta är en kurs som kommer kräva mycket arbete från mig som elev.

Klockan 22.00 ungefär så var jag hemma och min lilla prins var fortfarande vaken så jag myste med honom en stund och fick honom att sova, och sen så skrev jag upp planering av mina studier för denna veckan och nästa vecka.

Och har bestämt att jag måste följa den för att hinna med allt och för att jag inte skall komma efter och slippa sitta nätter.


 

Av Caroline Lensen - 26 januari 2011 21:10

Tänkte sammanfatta denna dagen under samma rubrik :) Idag så började jag skolan klockan 10.00 man kan nog säga att jag var mer död än levande när klockan ringde, vilket den förävrigt inte hade behövt göra eftersom jag satt med en ledsen liten Melwin i fammnen som vaknade och började gråta. De lät verkligen som han hade jätte ont :( Så han fick lite välling och han lyckades somna om av det. Jag gick upp och gjorde mig i ordning och gjorde frukost och hade verkligen jätte dåligt sammvete för att jag var tvungen att gå iväg när Melwin mår så här. Det skär verkligen i mitt mamma hjärta, men som tur är har han ju pappa hemma. Blev en tår på vägen till skolan måste jag erkänna.


Naturkunskapen gick sådär känner att det nog blir detta ämne som jag kommer att få svårt för, eller så kanske det släpper när jag får läst igenom det ordentligt.

Efter lektionen så åkte jag för att handla lite jag handlade hälften av månadens mat igår och inhandlade hälften idag, för att det inte skulle bli lika jobbigt eftersom jag denna gången var själv för att handl. Dom andra månaderna brukar vi vara båda två och då brukar det vara lite lättare.


När jag väl kom hem så sprang jag in till datorn och loggade in på skolplattformen, och till min förtjusning så hade min lärare skrivit till mig att han rättat min uppgift :) jag fick VG+ ett poäng ifrån MVG :) Han frågade också varför jag valt att göra G - uppgifterna istället för att göra proven förra terminen, eftersom han hade kunnat ge mig ett bättre betyg om jag hade gjort proven. Men men gjort är gjort ibland misstror man sig själv. Man tror att man är mycket sämre än vad man faktiskt är.

Så nu är alla mina betyg registrerade så nu är det bara att csn tar ett beslut, men fick ju svaret att dom har 4 veckors handläggningstid, och min ansökan kom in 4 januari så dom har till 4 februari på sig och som alla andra sånna ställen så måste dom ju ta ut hela anläggningstiden...

I alla fall pengarna kommer och det är väl huvudsaken.


Melwin är också idag lite piggare eller i alla fall nu på kvällen, även fast han är lite slö men det är bättre :) så de ser ut som att det går åt rätt håll :)

Nu skall jag gå och diska sen skall jag fortsätta med min planering av mina studier, för jag har bestämt att planera in min tid mycket bättre denna terminen än vad jag gjorde förra terminen :)

Kram på er och kanske skriver jag lite senare om jag hinner :)

Tack förrästen till alla er som har ringt och frågat hur det är med Melwin och så :)


 

Av Caroline Lensen - 26 januari 2011 02:59

Nej nu skall jag sova blev precis klar med min sista inlämning i Rättskunskap som jag skulle gjort förra terminen men inte hann med så nu håller vi tummarna på att min lärare hinner rätta den i morgon och att jag har gjort en så bra uppgift att han kan sätta ett betyg på mig i morgon som han kan registrera till csn, så att jag kan få mina pengar :) Det tycker jag låter för bra för att vara sant att han skall hinna det i morgon så för att inte bli besviken så hoppas jag bara på att det skall bli gjort innan veckan är slut.

För då kanske om inte csn skall sega lite till kan dom ta ett beslut nästa vecka :).

Nej nu måste jag verkligen sova eftersom att jag har en lektion i morgon klockan 10.00 och måste upp senast klockan 9 och då menar jag senast helst lite innan så jag slipper stressa ihjäl mig.


Förövrigt, Melwin har vaknat ett par gånger i natt och just nu sitter jag och tittar på mina två underbara prinsar som ligger och gosar i sängen :) skall också hoppa ner där och värma mig :) Så fortsätt drömma sött för dom flesta sover väl nu när klockan snart slår över till 03.00

Massa kramar och nu väntar John Blund på mig också :)


 

Av Caroline Lensen - 25 januari 2011 22:25

Idag har det varit en fullspäckad dag, först och främst så var natten jobbig eftersom att vi har en liten sjukling hemma. Så det vart inte mycket sömn inatt och jag hade bestämt mig för att jag skulle gå till Studieverkstaden idag för att sitta och plugga i två timmar mellan 10.00 och 12.00 Jag började på den uppgiften i rättskunskap som jag var tvungen att bli klar med.

Jag är nästan klar och skall fortsätta med den idag för jag har pratat med den läraren jag hade och han lovade att han skulle rätta den i morgon om jag skickade in den idag och då skulle han se till så att betyget registrerades i morgon också.

Så därför måste jag bli klar med den oavsett om jag skall behöva sitta halva natten :)

Sen efter 12 så åkte jag och handlade lite mat och så och blöjor och kattsand och lite sånt som man behöver hemma. När jag kom hem så käkade vi mat jag myste lite med min stackars lilla sjukling som förövrigt inte alls är pick utan mest bara har legat hela dagen och för er som känner melwin så vet ni att det är absolut inte han. Har de inte gått över till torsdag rekomenderade dom på apoteket att vi skulle uppsöka BVC.

Klockan 16.00 åkte jag hemifrån med bilen jag fått låna av mina underbara föräldrar, till Lidköping där jag idag hade lektion i Bokföring, intressant men lite klurigt. Beundrar min pappa som sitter med sånt varje dag, i mitt huvud snurrar det mest nu bara. Men skall nog få kläm på det där. Sen fick jag veta att jag kommer inte behöva åka mer till Lidköping för man kommer kunna följa träffarna från nätet online dom dagar som de är kursträff :) så det skall bli spännande :)

Nej nu skall jag börja med uppgiften så jag kanske hinner klart i tid så jag får sova någon timme i natt. Kram på er och hoppas att ni haft en bra dag.


 

Av Caroline Lensen - 24 januari 2011 14:17

I helgen har vi varit hos mina föräldrar i huset vi blev hämtade på lördagen av mamma, pappa och min storebror Andreas som för övrigt var uppe och kollade hur vi bor eftersom han inte varit här ännu :)

Sen åkte vi ut till Trädet och där började pappa att laga tacos medan vi gjorde ordning ett massage rum i ett av rummen så min mamma kan sätta upp sin bänk :)


Senare på kvällen kollade vi på film tyvärr ville inte min lillebror vara med och kolla vilket jag tyckte var lite tråkigt. Vi såg på trollkarlens lärling och jag tyckte faktiskt att den var väldigt bra :) någon mer som kanske har sett den?? I såna fall vad tyckte ni om den?

När vi hade sett klart på film så gick pappa och la sig och vi andra satt uppe och pratade och diskuterade fram till klockan var två på natten :) det var verkligen jätte mysigt. Bara väldigt synd att vi inte är samlade hela familjen lite oftare, och denna gången var vi inte ens hela familjen. Men kanske är det lite svårt när man är så många att få alla att samlas på ett och samma ställe.


Meningen var att vi skulle åka hem igår men eftersom att det var en man som skulle besikta huset inför försäkringen så erbjöd vi oss att vi skulle stanna kvar så dom inte behövde ta det en annan dag. Men nu är vi hemma :) Och jag skall sätta mig och göra en inlämning som skulle göras förra terminen som jag aldrig hann med så att jag kan få betyg i min sista kurs :) Men jag skriver nog lite senare.

Kram på er allihopa :)


 

Av Caroline Lensen - 21 januari 2011 23:22

Idag är det då fredag som ni säkert redan märkt :) Och den börjar leda mot sitt slut bara 40 minuter kvar.

Så vad har vi gjort idag i våran lilla familj...?

Vi har städat, och myst, lekt, busat och Melwin har gått 11 steg idag utan att hålla sig i :) det börjar arta sig :)

Vi skulle åkt ut till mina föräldrar idag men det blev inte så utan det får bli i morgon istället :)

Annars har här inte hänt så mycket har disken kvar och sen skall här tvättas golv i morgon så måste säg att vi har varit duktiga idag.

Sen vill jag ägna en speciell tanke till Christine idag :) Slå gärna en signal, kan inte smsa men jag vet att du brukar läsa här så hoppas du gör de nu med <3

Nu skall jag ta och göra mig i ordning för att sova :) natti natti på er allihopa och hoppas ni får en bra helg och att ni haft en bra fredag!


 

Av Caroline Lensen - 20 januari 2011 23:42

Idag är jag inne på fjärde dagen utan godis och dricka :) Och så har vi varit på långpromenad och när vi kom hem så stog stegräknaren på nästan 16.000 steg. Så det känns faktiskt väldigt bra :). Annars har vi faktiskt inte gjort sådär jätte mycket idag bara tagit det lugnt och plockat lite hemma.

I morgon skall vi åka ut till mammas och pappas hus där två av mina bröder kommer vara skall bli jätte mysigt att träffa dom och spendera helgen där :)

Så idag finns faktiskt inte så mycket att skriva om. Men ställ gärna några frågor så har jag att besvara :) Annars uppdaterar jag er i morgon och hinner jag inte i mon innan vi skall åka så skriver jag nog igen på söndag om inte innan.


Just det nästa vecka börjar allvaret så skall bli intressant och se hur mycket jag kommer att hinna med. Nu skall jag prata lite med min älskling sen blir det att bädda med nya sängkläder och sedan väntar nog John Blund på mig.

Hoppas ni haft en bra dag massa kramar till er och sov så sött


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards