mammatillMelwin

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Caroline Lensen - 18 januari 2011 23:57

Ytterligare en dag till enda. Idag har det bara stått mys och bus på schemat hihi eftersom att mina skolböcker ännu inte kommit så kan jag ju inte göra så jätte mycket. I morgon väntas en dag med skola och städning eftersom att dagen gick åt till att bara ta det lugnt och mysa. Melwin har lärt sig att klättra upp på stolarna hemma så nu får man verkligen ha stenhård koll för idag stog han på stolen och bankade på bordet.

Jag har väldigt ont i min hand vid tummen...kan jag ha stukat den tro det känns så i alla fall, får se om det går över annars får jag kanske gå iväg för det gör ont i från tummen och en bra bit ner på armen.

Som sagt här har inte hänt så jätte mycket mer faktiskt. Så skall inte skriva massa blaj utan avslutar med att önska er en god natts sömn och så hörs vi i morgon :) Kram kram på er


 

Av Caroline Lensen - 18 januari 2011 13:42

Jag tänkte bara göra ett snabbt inlägg medans min lilla plutt sover :)

Ni får jätte gärna skriva kommentarer, frågor eller bara skriva något snällt :) Eller tips och idéer på hur jag skall göra min blogg lite mer intressant.

Väntar med spänning :) hihi Kram på er så länge skriver lite senare


   

Av Caroline Lensen - 18 januari 2011 00:36

Idag hade vi tid till BVC klockan 11.00 Eftersom Melwin haft problem med magen, men det har blivit mycket bättre så ingen mer återkontroll utan allt är som det skall och hon tyckte han såg ut som en pigg och kry kille :) Då blir man glad och stålt. Det första förästen som hände när vi kom till BVC var att våran sköterska var lite försenad och när hon öppnade dörren för att ropa upp oss så fick hon en utskällning av Melwin haha såå söt min lilla skrutt.

Melwin vägde 11.730 gram och var ca 81 cm men hon tyckte inte vi skulle förlita oss på det eftersom att Melwin inte ville ligga still så det gick knappt att mäta honom :) och så hade han 50 cm i huvudomfång.


Melwin tog också 10 steg i Uppsala utan att hålla sig i och detta skedde i lördags, glömde skriva de. Har även glömt att skriva att Melwin har tre nya tänder på gång så nu har han 6 stycken där uppe och 3 där nere. Dock har alla inte vuxit ut.


När vi varit på BVC så gick vi och handlade lite frukost mat som fattades hemma och klockan 13.00 hade jag ett möte med syon, som faktiskt gick väldigt fort. Jag fick i alla fall klartecken att jag kommit in på Historia A och så tyckte hon att om jag ville ha fullt studiebidrag skulle jag söka en 50 poängskurs till. Så nu har jag sökt en kurs till så för er som är nyfikna så kommer jag att läsa

Svenska A

Svenska B

Naturkunskap A

Bokföring

Matte B

Historia A

Kommer bli en tuff termin men samtidigt kommer det att bli väldigt skönt när det väl är klart, och lite bättre planering denna terminen så skall det nog gå galant :)

Nu skall jag sova för jag skall upp tidigt i morgon skall vara i skolan klockan 09.00 för en dyslexi utredning så det är bäst att jag somnar fort. Godnatt på er och hoppas ni sover gott när ni väl går och lägger er :)

Av Caroline Lensen - 18 januari 2011 00:09

Här kommer en hel del bilder från våran resa i helgen :) Som jag skrev tidigare så hade vi jätte mysigt. Kommer en del bildler och kommer därför inte att skriva någonting under bilderna för det är ganska många :) Men med på bilderna är Melwin, Leon och Leah som är melwins kusiner och även Liam är med som är min brors sambos son :) Och min bror är nog med på någon bild också :)

På lördagen var vi på ett lekland som kallas Nickis som ligger i Uppsala och Melwin hade jätte kul där. Annars var vi bara hemma och tog det lugnt och myste med alla barn och åt god mat :) Här får ni några bilder att kika på :)                                                                

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards