mammatillMelwin

Alla inlägg under juni 2010

Av Caroline Lensen - 25 juni 2010 17:34

Ja då var det midsommar igen, men det blev tyvärr ingen dans runt midsommarstången eftersom vi kom lite för sent och det var fullt med bilar och det fanns ingen parkering och min pappa klarar inte att gå för långt så vi tänkte att idag gör inget om det inte blir något men nästa år när Melwin kan gå själv då blir det dans runt stången :)

Vi har varit och handlat idag och så har vi gjort smörgåstårta, inte det traditionella sill och potatis här inte :) Så nu skall vi äta så därför hinner jag inte skriva mer just nu kanske skriver senare!!

Önskar er alla en mysig och trevlig midsommar Puss på er!!

Av Caroline Lensen - 24 juni 2010 23:18

Idag har jag och mina älsklingar haft en underbar dag nere på stan. Vi åkte ner vid halv ett så följde vi med min lillebror till tågstationen eftersom han och hans tjej skulle ta tåget till Falköping och låna våran lägenhet. Sen när dom hade åkt så gick vi inte på Västtrafik och köpte ett Regionen Runt kort till Magnus så att han kan ta sig hemmifrån till jobbet. Sen gick vi äntligen för att hämta mina glasögon som jag har väntat så himla länge på, två par var det och dom var jätte fina :) Inga bilder har jag kunnat ta eftersom jag inte har någon kamer :( den är fortfarande "borta" fast jag har slutat tapp hoppet om den. I alla fall så beställde jag ett par till glasögon eftersom jag även skulle få det tredje paret för halva priset, men så frågade hon mig om jag ville ha dom som solglasögon istället och då skulle dom kosta 600 för solglasögon med min styrka....helst sjukt ju hur kan det vara så himla billigt. Jag räknade ut att jag kan köpa 8 par glasögon för samma pris som ett par har kostat för mig.

När glasögonen var uthämtade så gick vi och köpte lite mat och tog med oss och satte oss i Bältespennaparken, där även Melwin satt på filten och han tyckte det var jätte kul.


Sen tog vi ett varv inne i Saluhallen, det var ju hundra år sedan jag var där inne kommer inte ens ihåg hur det ser ut. Sen gick vi runt på stan ett tag och Melwin käkade mat på gräsmattan vid domkyrkan och lyssnade på musik när han avnjöt sin lasagne.


Sen skulle vi möta Melwins mormor som också skulle köpa glasögon, hon lyckades få en synundersökning direkt och hittade två jätte fina bågar som verkligen passade henne så dom beställde hon, medans pappa och min andra lillebror väntade på att vi skulle åka vidare till barnens Hus där vi köpte Melwin en ny bilbarnstol.

Han satt som en prins och inga mer stora krokodil tårar för att det är för trångt. Mammas prins skall ju sitta som en prins också :)

www.barnenshus.se


Jag måste bara länka till synaffären där jag köpte glasögon och rekomendera dom, vet inte hur det är i andra städer men personalen i Göteborg är i alla fall jätte trevlig och jag gick därifrån supernöjd, både med Glasögonen och Priset.


http://www.smarteyes.se


Nu sitter jag bara här utmattad och trött så skall snart gå och sova för natten och imorgon väntar nya äventyr. Hoppas ni också haft en bra dag!!

Av Caroline Lensen - 23 juni 2010 23:00

Idag tog vi tåget klockan 10 till Falköping, pappa körde oss ner och vi tog Melwin i bärsele och satte oss på tåget. Väl framme i Falköping så gick vi in på Ica och köpte lite bröd så vi kunde äta frukost i våran fina lägenhet. Sen skulle vi gå hem, hmm men helt nya i stan och aldrig gått från stationen så gick vi lite fel och istället för att det skulle ta 10 minuter så tog det 30 minuter, men men ingen skada skedd eftersom det var fint väder och vi svävade på moln för att vi skulle till VÅRAN lägenhet.


Vi har plockat i ordning i våran lägenhet och gjort i ordning hyfsat, finns en del kartonger kvar att packa upp och en del påsar men eftersom mamma och pappa kom och hämtade oss så kunde vi inte fortsätta idag, utan får fortsätta nästa vecka, men vi är på god väg så det känns skönt.

Däremot har vi ett litet bekymmer för när vi var på väg hem så grät våran lille skrutt för att han vill inte sitta i sin babystol mer, den är nog för liten men den skall räcka till nio månader men han gillar inte att ligga ner utan vill ha en stol där han kan sitta, så imorgon skall vi se om vi kan hitta en ny till lillplutten så han sitter bra och är glad för det är ju a och o.


Imorgon skall jag äntligen få åka och hämta ut mina glasögon :).

Men nu skall jag ta och titta runt lite på datan och snacka lite på msn sen skall jag sova och hoppas på att lilleplutten fortsätter att sova.


Natti natti på er sötnosar

Av Caroline Lensen - 22 juni 2010 23:22

Nej nu har Melwin precis somnat äntligen lilla gubben var så trött jobbigt när tårarna rinner och ögonen är röda av trötthet min lille prins. Men som sagt nu äntligen ligger han i sin säng och sover så nu skall jag sitta uppe en liten stund och njuta av tystnaden :) och bara få sitta här lite för mig själv kan kännas skönt ibland ännu skönare när vi snart har våran lägenhet och man faktiskt kan sitta själv när mina två små prinsar har lagt sig sitta på balkongen en stund och bara ta de lugnt.

Så jag önskar er alla en godnatts sömn och i morgon skall vi till lägenheten och göra i ordning skall bli kul :) tåget går klockan 10 så kommer nog inte hinna att skriva innan men skall försöka orka skriva när vi kommer tillbaka. Puss på er !!

Av Caroline Lensen - 22 juni 2010 18:29

Just nu leker livet :) vi har en fin lägenhet världens finaste och underbaraste son, jag har en underbar man, underbara föräldrar och syskon och underbara vänner. Så hoppas att livet får flyta på så här nu ett tag och att detta året förblir så underbart, för det tycker jag att vi förtjänar efter ett jobbigt år förra året. Sen icke att förglömma så har vi världens finaste hund.

Jag känner mig som den lyckligaste tjejen på jorden.Idag har jag inte gjort så mycket Melwin har varit på myshumör och hans mamma har varit trött så vi har bara tagit det lugnt. och just nu sitter melwin här jämte och vill också vara med och skriva trots att han har ett eget tagentbord men mycket roligare med mammas. Så får ta och sysselsätta honom :)

 Puss på er och hoppas att ni haft en bra dag

Av Caroline Lensen - 22 juni 2010 15:45

http://video.se.msn.com/watch/video/samba-baby-samba/1jjh6rlfo


Ni måste bara kolla in den länken så himla rolig :)

Av Caroline Lensen - 22 juni 2010 11:23

Hej på er :)

Så var det då tisdag igen....idag skall jag försöka plocka lite och tvätta lite och göra i ordning inför våran flytt till lägenheten. Och i morgon åker jag och Magnus upp över dagen till lägenheten och plockar i ordning lite eftersom Magnus är ledig och mina föräldrar har vägarna förbi Falköping så tar vi tåget upp på morgonen och åker med dom tillbaka hem sen på eftermiddagen så det skall bli kul att försöka komma lite i ordning. Nämliugen så också att lillebrorsan kanske skall vara i lägenheten en natt med sin tjej så då måste det ju vara lite i ordning så dom slipper att kliva i alla kartonger. Så vi får se hur mycket vi hinner med i morgon.


Har inte skrivit så mycket om lägenheten men det finns inte så mycket att skriva mer än att vi kommer att trivas som fan och att allt just nu känns perfekkt. Vi har en bra och fin balkong ett badkar jippi och ett ordentligt kök det är våra plus det var exakt dom sakerna som vi ville ha.

Sen bor det en hund precis under oss som verkar att vara i Obelix ålder så det kan nog bli kul man kanske kan snacka med dom så kanske Obelix också får en kompis. Verkar inte kunna bli bättre, bara stackars Magnus som måste pendla men jag får se till att uppmuntra honom.

Nu skall jag göra lunch till min man så kanske skriver lite senare :)

Puss på er!!

Av Caroline Lensen - 21 juni 2010 23:30

Nu blir det sängen och förhoppningsvis en godnatts sömn, och ännu en dag närmare inflyttningen till lägenheten. Så ville bara säga att jag älskar min underbara man och min underbara son!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards