mammatillMelwin

Alla inlägg under december 2010

Av Caroline Lensen - 26 december 2010 23:30

Nu kommer det att bli lite jullov på min blogg eftersom att jag befinner mig i Göteborg hos mina föräldrar och skall hjälpa dom att flytta så kommer det inte att bli så mycket uppdatering här :( Men jag lovar att jag skall börja blogga igen så fort jag kommer hen då skall jag uppdatera er med bilder och text fån jul och nyår :)

Kram på er och hoppas att ni hade en bra jul och att ni får en bra nyår!!

Av Caroline Lensen - 21 december 2010 23:02

Idag har varit en väldigt bra dag :) om man bortser från att vi inte hunnit med så mycket måsten som vi faktiskt borde ha gjort idag...men men så kan det bli desto mer kommer vi att ha att göra i morgon eftersom på torsdag skall vi åka ut till huset och då skall lägenheten vara tipp topp :)


Kastreringen på våran kisse gick bra idag om man bortser från att han har varit väldigt slö idag och nästan bara legat, men inte så konstigt det heller liksom. Men det första han gjorde när han vaknat till och fick syn på Melwin de var att springa och stryka sig mot honom :) hihi de kan man kalla kärlek. Så sööt.

Som sagt annars har vi inte gjort så mycket mer idag Magnus gjorde jätte god mat idag :) kött, stekt potatis och grönpepparsås :) han kan om han vill min man.


Och våran prins har varit på topp humör hela dagen idag, inte ett enda gnäll har kommit från honom knappt. Han har skrattat och tjolat hela dagen!! Är faktiskt lite chockad, inget gnäll liksom. Min lilla solskensstråle :)

Kram på er nu skall jag lägga mig i soffan och slappa och njuta av känslan att jag inte har något måste ikväll :) och att jag kan gå och lägga mig i rimlig tid för jag behöver inte sitta och plugga halva natten :)

Av Caroline Lensen - 21 december 2010 08:41

Det var ett tag sedan som jag gick upp såhär tidigt, innan har det varit bara för några timmar sedan som jag gått och lagt mig :).

Nu är lilla kissen hos veterinären, stackarn. Men men tyvärr ett måste, skall hämta honom strax innan tolv och hoppas på att de har gått bra.

Tänkte jag skulle försöka passa på att kanske göra lite nytta medan Melwin sover, och hans pappa :P haha.

Så jag skriver lite senare, och önskar er en bra tisdag :) kram kram

Av Caroline Lensen - 21 december 2010 01:11

Måste bara rätta mig angående inläget innan detta, finalen är inte nästa vecka i programmet ung och bortskämd utan den är i morgon klockan 20.00

Av Caroline Lensen - 21 december 2010 01:00

Okej vi tar lite bakgrundsfakta först...Detta är ett program som sänds i SVT på måndag kvällar klockan 20.00 Det handlar om att dom slängt in ett par bortskämda ungdomar i ett hus där dom skall lära sig att ta ansvar, vad det gäller allt från hushållsarbete, till att jobba och fungera i en grupp. Alltså här snackar vi ungdomar som inte ens vet hur man startar en dammsugare, föräldrarna till vissa till och med kommer hem och städar åt dom, tar med deras tvätt hem tvättar åt dom och lagar deras mat. Försörjer dom och dom får de mesta dom pekar på.

Jag har då följt detta programet nästan alla avsnitt men idag kände jag att jag höll på att gå i taket. Då finns de en del föräldrar som sitter och förskönar sina barn som inte gör ett jävla skit.

De finns en kille som är med i programet som heter Tim- Joel, han har verkligen utvecklats genom att han städar och diskar och verkligen försöker att utvecklas.


Och idag var deras jobbuppdrag ( som dom får ett varje vecka inom olika yrken) Att dom bland annat skulle hålla ett föredrag inför en klass. Men eftersom Tim-Joel likt mig då har världens scen skräck och på grund av sin nervositet råkade säga vissa saker som man kanske inte säger inför en 6e klassare åkte ut.....handlar inte programmet om hur man har utvecklats och hur bra man har gjort ifrån sig. Jag tyckte att det var en utveckling att bara gå upp och ställa sig där och snacka inför en grupp vilket han genom hela skolgången har undvikit, varit "sjuk" eller bara stuckit från skolan för att slippa göra det. Nej då åker han ut som verkligen gör någonting när det finns två tjejer kvar i programmet som inte gör ett skit. Dom står och sminkar sig i timmar för att slippa städa, smiter undan så fort det är någonting jag har inte sett någon av dom diska en enda gång under programmet.


Nej jag tyckte det var as kasst och jag menar de blir ingen rättvis jurry när det är föräldrar till barnen som sitter i huset som skall avgöra vem som skall vara kvar eller inte. Speciellt inte med tanke på att de finns en blåst pappa som anser att man skall göra så här mot sitt barn man skall som förälder åka hem till sina barn städa åt dom, diska åt dom, tvätta åt dom och försörja dom och ge dom allt dom pekar på. Och hans dotter gör aldrig fel. Va fan är det för jävla resonemang liksom. Enligt honom skall man alltså vara slav åt sina barn när dom flyttar hemifrån. Undrar om han hört talas om att man skall hjälpa till hemma och när man flyttar hemifrån så skall man klara sig själv....

Nej måste säga att händelsen i programmet idag drog ner hela programmet och jag tror att det blev så för många tyvärr.


Nu finns det bara en person kvar som är någorlunda värdig att vinna och vinner inte han nästa vecka då är det verkligen ett skit program.

Av Caroline Lensen - 21 december 2010 00:36

Nu får det bli att bädda ner sig eftersom att jag skall upp tidigt i morgon och lämna kissen hos veterinären klockan 8.20, stackarn.

Melwin somnade sent men det är faktiskt mitt fel eftersom att han sov lite för länge på dagen idag men det berodde nog på att jag var så trött och sov jämte så varken jag eller han vaknade :) hihi men så kan de bli ibland och så länge de inte blir en vana så är det ingen fara :)


Så hoppas att ni haft en bra start på veckan och hunnit allt inför julstressen :)

Kram kram på er :)


Och tack lillebror för det glada beskeded att du skall vara med och fira med oss, nu är de bara en person som fattas på jul :( eller två egentligen men den ena delen vet jag redan inte kan komma.

Av Caroline Lensen - 20 december 2010 22:04

Så himla underbart, idag fick jag jullov :). Tyvärr hann jag inte klart med min sista inlämning och fick IG i Rättskunskap. Men min lärare skrev att de inte gjorde något utan jag kan skicka in uppgiften i Januaris så läser han den när han kommer tillbaka från jullovet och ändrar mitt betyg. Så trots att de känns lite som ett misslyckande att inte ha blivit helt klar i tid så måste jag nog säga att jag är ganska så nöjd med min insatts ändå. Fick till och med VG i Matte A liksom. Så nej jag får väl säga att jag är ganska nöjd självklart skulle man gärna ha ett högre betyg men med tanke på allt runt omkring och att jag faktiskt har pluggat heltid och tagit nästan 100% ligt ansvar för våran 1 åriga son så får jag nog vara nöjd :)


Så de är vad som hänt idag att jag avslutat allt skolarbete och eftersom jag satt uppe hela natten så var jag också tvungen att vila lite med Melwin så hela dagen har blivit lite konstig men i morgon får de bli lite nytta göra här hemma :) Städa, vika tvätt, tvätta golv osv. Sen skall jag våran lilla kisse katt (Ozzy) åka till veterinären och kastreras, och i början på nästa år blir de sterilisering av (Izzy). Men nu har jag en liten gnäll fis som börjar bli trött så får nog natta honom lite.

Kram på och kanske hinner jag skriva lite mer senare :)

Av Caroline Lensen - 20 december 2010 03:15

Så då var första inlämningen klar nu är det bara en kvar...fy fan.. och jag som håller på att somna sittandes har nu den längsta inlämningen kvar...hmmm hur skall detta gå skall jag ta en power nap och hoppas att jag blir piggare eller skall jag kämpa på och bara hoppas att jag hinner klart och inte somnar här sittandes. Ja det återstår att se....Kram på er så länge.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards