mammatillMelwin

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Caroline Lensen - 1 december 2010 03:31

Så nu har jag gjort klart min sista matte inlämning så nu har jag bara Nationellaprovet kvar den 14e December och sen sista Matteprovet som jag egentligen skulle haft idag men det gick ju inte eftersom att jag inte kunde få tag i någon bil. Så får försöka göra upp med min lärare hur vi skall göra.

Jag har också påbörjat en inlämning i Religionen som handlar om att man skall läsa fem tidningsartiklar om slöja, burka eller niqab och så skall man ta ställning till vad man själv tycker. Kan vara frågeställnigar som är det ok att ha burka om du jobbar på dagis? Har man rätt att neka en kvinna med slöja praktik på ICa? osv.

Ganska intressant egentligen.
Men har bara valt artiklar och skall fortsätta med denna uppgift i morgon när jag kommer hem....ja jag och Melwin skall bort i morgon :) mer skriver jag om det i mon. Puss och kram på er och godnatt, fast dom flesta sover säkert sen lånt tillbaka :)

Av Caroline Lensen - 1 december 2010 02:04

Oj oj :) Jag har fyra stycken bröder, så jag tänkte skriva lite om varje :) Vi börjar väl med den yngsta :)

Marcus 19 år - Ja han är då min lillebror, han bor i Göteborg med resten av familjen och just nu jobbar han lite då och då och när han inte jobbar så umgås han med sin underbara flickvän Emma.

Mathias 20 år - Som är näst minst han bor också tillsammans med mamma och pappa men kommer från och med januaria att bo själv, man kan väl säga att Mathias är lite granna mitt emellan två sysselsättningar :). På fritiden spenderar han mycket tid med familj och är väldigt intresserad av datorer och olika serier.

Andreas snart 24 år - Det är min storebror, han bor i Malmö där han driver ett eget företag som antikhandlare. Fritid vet jag inte om han hinner med så jätte mycket eftersom att hans yrke tar upp stor del av den också. Och som egenföretagare har man inte mycket fritid.

Roberth 29 år- Är alltså min äldsta bror. Han bor tillsammans med sin fina och underbara familj i Uppsala där han jobbar på vardagarna och är en fullt upptagen tvillingpappa till en pojke (Leon) och en flicka (Leah) på 4 månader och så har han ett bonusbarn (Liam) som är 4 år.


Så som ni kan se så har vi allihopa mycket att göra och tiden räcker inte alltid till att träffas, men vi försöker att ses så ofta vi kan. Mina syskon betyder väldigt mycket för mig och har gjort under min uppväxt också.

Älskar er :)

Av Caroline Lensen - 1 december 2010 01:58

Så här kommer lite bilder som jag lovat att jag skall lägga upp :)


 

Bilden hamnade lite i fel ordning för detta är en sista bilden som tas innan pulkåkningen skall sluta. Då Melwin äntligen insett att det inte var så farligt, för till en början var han skeptisk må ni tro :)


 



 

Undrar vad han egentligen tänker..haha


 

Lite fundersam vad de är mamma och mormor har lurat ner honom i.


 

Måste jag verkligen åka....


Ser ni inte att jag är trött haha 


Melwin sitter här och äter själv. Och vårat lilla matvrak får inte gå miste om någon ynka liten matbit för allt han spiller på bordet och sig själv och stolen de plockar han upp och stoppar i munnen. :) Sötnosen


   

Hmm, måste undersöka vad det är för gift mamma ger mig.


 

Av Caroline Lensen - 1 december 2010 01:09

 

 

 

Är med och tävlar hos: Mizzmodig  i samarbete med NamnNappen om ett paket nappar med mitt/mina barns namn på.

Va med du oxå!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards