mammatillMelwin

Alla inlägg under november 2010

Av Caroline Lensen - 30 november 2010 11:59

När jag väl skulle lägga mig och sova igår och hade fått bocka av tre saker på min att göra lista i skolan, så kunde jag inte sova. Tankar snurrade i mitt huvud angående skolan och hur jag skall få allt att gå ihop och hur jag skall hinna med allt innan jullovet. Det gick runt runt i mitt huvud till jag kom till det stadiet att jag vart övertrött istället. Jag gick upp ur sängen och satte mig en liten stund vid datan och påbörjade nästa uppgift i rättskunskapen. Men när jag kollade på klockan insåg jag att jag måste verkligen försöka sova. Jag somnade klockan 07.00 och klockan 09.00 vaknade Melwin och kan ju säga att jag känner mig inte speciellt pigg. Men skall nu gå och natta Melwin så han får sova lite lunch så passar nog på att vila med honom trots mitt fulla schema, men får jag ingen sömn så kan ju hjärnan ändå inte arbeta så. Och jag tycker nog att jag förtjänar de :)

Så jag skriver lite senare!! Kram på er så länge och hoppas att ni får en bra tisdag :)

Av Caroline Lensen - 30 november 2010 01:42

Det märks att det inte är mer än ca 2 veckor kvar i skolan för nu börjar de verkligen att bli stressigt... Så har himla massor att göra. Skall försöka hinna med tre uppgifter nu i natt så får vi se om jag hinner. Har satt målet att jag skall sova om två timmar så det är bäst jag sätter fart.

En inlämning i rättskunskap

En inläming i matte

och sen har jag en rest inlämning i religion som skall göras.

Hoppas jag hinner detta innan klockan 04.00

Kanske skriver något innan jag somnar annars skriver jag när jag vaknar i morgon :) Kram på er så länge och hoppas att ni haft en bra början på denna nya vecka trots kylan och all snö som har landat på marken.

Av Caroline Lensen - 30 november 2010 01:37

Som ni kanske minns så har jag ju skrivit att det skall bli en ny vecka denna veckan. Och denna veckan börjar med att vi skall börja och bli lite mer hälsosamma. Skall ändra lite på vårat osunda leven...haha om man får kalla det så inget godis och mer motion och bättre mat. Fast maten kommer att få vänta till nästa vecka eftersom att vi inte kunde åka och storhandla idag eftersom mammas och pappas bil inte funkade. Och det är lite svårt att åka och storhandla med bussen 14 matkassar och barnvagn liksom så det får vänta till nästa vecka när mamma och pappa har lovat att hjälpa oss. Så vi får börja med inget godis och motion. Så varje vecka kommer ni att få följa min hälsosammare livsstil :) Meningen är att vi skall försöka följa GI så jag kommer att börja lägga ut lite olika recept och sådant på vad vi äter. Vi vägde in oss förra veckan men jag kommer inte att skriva ut här på bloggen vad jag väger ;) Ni vet man skall ju aldrig fråga en kvinna om hennes vikt. Men till denna veckan har jag gått ner 0,5 kg. Kanske är det någon som läser detta och känner att dom också vill börja en resa mot ett hälsosammare liv och kanske vill peppa varandra så hör gärna av er ni kan t.ex skriva här eller så kan ni skriva till mig på min mejl :) caroline_kack_88@hotmail.com Så kanske vi kan bilda en liten peppningsklubb där vi motiverar varandra att motionera och byta ut det ohälsosamma här i livet.

Av Caroline Lensen - 30 november 2010 01:31

Oj...haha största delen av dagen har jag gått i mjukisbyxor och linne. Sen när jag skulle gå ner till skolan så tog jag och bytte kläder vilket resulterade i ett par vita jeans, ett svart linne och en blårutig tröja, min fina röda vinterjacka. Tyvärr tog jag ingen bild eftersom jag inte i förväg hade kollat vad det var för ämne idag :)

Av Caroline Lensen - 29 november 2010 00:34

Ja idag har det verkligen varit min otursdag :( Eller början av dagen gick egentligen ganska bra, den var ganska lugn och behaglig. Och så skulle jag och Melwin gå upp till min mamma när hon satt på övervåningen och jobbade och så skulle jag kasta Melwin i luften och då råkade han slå till mina glasögon rakt i golvet så glaset på båda ögonen sprack...så de var dom de..och för er som känner mig och för er andra så kan jag berätta att jag har verkligen skit kass syn jag ser ingenting liksom jag! Kanske ser max 10 centimeter utan mina glasögon. Så ni kan ju tänka er hur handikappad jag blev. Det är ju inte så att jag bär runt på att par extra hela tiden. Problemet är ju att ag har inga extra hemma, jag har ett par som är gammla eller som jag hade innan jag köpte nya i år så dom ficka jag ju ta på mig när jag kom hem. Och mina underbara föräldrar har lovat att dom skall lämna in mina glasögon i morgon så att jag får dom lagade. Som tur var hade jag ju försökring på dom liksom.

Och sen då nästa oturs grej. Jag ska ju ha matteprov på tisdag i Götene, och skulle få låna mammas och pappas bil, problemet är bara att bilen inte startar, den är helt död. Batteriet har dött på bil fan så de blir inget prov på tisdag måste därför ringa min lärare i morgon och fråga hur vi skall lösa problemet eftersom att jag måste få gjort provet. Men han kanske kan skicka de till mig.

Ja då har ni i alla fall fått höra min otursdag, nu skall jag plugga lite och sen blir det natten, eftersom ja inte ser så bra och får huvudvärk kan jag inte vara vaken för länge, plus att jag är jätte trött. Puss på er och så lovar jag att jag skriver mer i morgon.

Av Caroline Lensen - 29 november 2010 00:12

Hmm tro, denna är svår. För jag vet inte riktigt vad jag tror jag går lite fram och tillbaka mellan att vara och inte vara kristen. Jag är döpt och konfirmerad. Jag gifte mig i kyrkan och vi döpte våran son. Men jag var inte om det kanske var mer av tradition. Jag vet att jag varit kristen en gång i tiden men jag har nog inte funderat så mycket på det. Så jag har faktiskt inget bra att skriva på denna dag.

Av Caroline Lensen - 29 november 2010 00:06

Ja denna var ju inte speciellt svår :) Ett ögonblick jag minns väldigt väl var när jag vaknade upp morgonen den 30e oktober klockan halv sju och hade jätte ont i magen, jag trodde jag skulle dö...det kom i intervaller och jag förstod snart att mitt barn skulle födas. OCh jag kommer ihåg vilken skräck jag fick och hur rädd jag blev. Om jag skulle klara de och barnet jag hade i magen skulle klara sig och om det var friskt :) Hela den dagen var ett ögonblick jag alltid kommer att minnas. Och när jag var gravid så var de många som sa att dom inte kommer ihåg smärtan och när jag var gravid kunde jag inte förstå hur kan dom inte komma ihåg de liksom de måste ju göra svin ont. Men jag kan ärligt erkänna såhär i efterhand att visst kommer man ihåg lite grann men jag kommer inte ihåg så mycket av smärtan. Kommer bara ihåg glädjeruset som kom när Melwin äntligen kom ut efter 9 månaders väntan :)

Av Caroline Lensen - 27 november 2010 18:50

Idag vaknade vi klockan 09.00 av en liten sötnos som kom in och "pratade" med oss. Så då fick mamma så snällt och fint gå upp och göra frukost till den lilla prinsen :) Mormor började jobba klockan 7 i morse så Melwin hade sovit kvar hos morfar och vaknade klockan 6, så morfar och Melwin låg och myste till klockan 9 hihi.

Sen när frukosten var avklarad så åkte min pappa och Magnus iväg för att köpa bränsle till snmöslungan som mamma och pappa har köpt. Min pappas lilla leksak, ni skulle se honom när han gick här utanför och skottade snön han såg ut som ett litet barn i en leksaksaffär. Min söta lilla pappa. När dom var iväg så köpte också morfar en pulka ifrån honom och mormor. Så idag har Melwin fått sin första pulka och åkt sin första pulka tur, han var lite skeptisk till en början men när mormor sen sprang lite lätt med Melwin så skrattade han gott i sin fina pulka. ( Bilder kommer i morgon när vi kommer hem igen ). Nu skall jag färga håret på min mamma sen blir det kvällsmat till Melwin och natten för honom. Sen skall vi vuxna kolla på film och efter filmen skall jag plugga och senare sen så skall jag skriva om nästa ämne.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards