mammatillMelwin

Alla inlägg den 25 november 2010

Av Caroline Lensen - 25 november 2010 23:56

Oj det blir ett långt inlägg detta :) Först så somnade jag klockan 05.00 i morse så man kan säga att jag var väldigt trött när Melwin väckte mig klockan halv elva, ag hade satt klockan för att jag skulle väcka honom klockan 9.00 men måste ha stängt av den i sömnen eller nått. Sen gick vi upp och åt lite frukost och tog det lite lugnt i soffan.

När vi vaknat till lite så gick vi in och väckte pappa, och gjorde oss i ordning för att gå in till stan :). Där vi skulle kolla lite grann bara och jag hittade första julklappen, men kan inte avslöja till vem :). Och när vi promenerade in till stan så bestämde jag mig för att jag skulle klippa mig, egentligen skulle jag boka en tid för morgondagen men när jag kom in på salongen så fanns det en tid med en gång så jag tänkte att de var lika bra att passa på :)

Så nu har jag klippt mig känns så himla skönt och nu har jag lovat mig själv att jag skall skärpa mig med mitt hår, för jag hade jätte långt fint hår men fick klippa jätte mycket för att det slitna skulle försvinna, och jag vill ju ha långt och fint hår så nu skall jag sköta mitt hår. Så till helgen blir de färgning och sen kanske jag kan ta en bild och lägga upp här på mitt fina hår :)

Sen gick vi till Willys och handlade lite gran som saknades hemma för stunden eftersom vi skall åka och stohandla på måndag och ändå inte kommer att vara hemma över helgen så käns de onödigt att handla massor. Vi köpte också lite mys eftersom detta är sista veckan i synd som jag skrivit tidigare och som jag även sagt så kslal jag berätta för er vad jag menar med detta på måndag när den nya veckan börjar.

När vi var klara på willys så gick vi in på djuraffären och köpte en ny kattlåda för nu är vi såååå trötta på att det kommer kattsand på golvet hela tiden för våra katter älskar att sprätta i sanden så nu har dom fått ett sånt hus som dom går in och kissar i :) Och så fick vi veta att det är kattens dag nu i helgen så man kanske skulle åka dit och kolla om dom säljer ut någonting.

Sen tog vi i alla fall bussen hem och Melwin fick lite mat och så sen kände vi att vi inte orkade att laga någon mat så vi gick och käkade lite pizza och eftersom att dom pizzorna som ligger närmast här inte är så jätte goda så tänkte vi att vi skulle prova en ny så vi gick ner till centralen för där runt i kring ligger några pizzerior, där hittade vi en med jätte god pizza :)

Sen fick det bli en promenad hem och när jag kom hem kollade jag på min stegräknare som ag haft på mig hela dagen och den stog på 18.883 steg :) så nöjd kan man vara för enligt vad man läser om man kollar upp hur många steg man skall gå per dag så står det 10.000 så kan nog vara nöjd med det :)

Sen när vi var hemma igen så matade jag Melwin me gröt vid 20.00 och klockan 20.45 gick jag för att natta honom och både jag och Melwin somnade klockan 21.00 sen när jag vaknade till klockan 22.00 så gick jag upp och jag och älsklingen har myst lite och njutit av de vi köpte :)

Och nu skall jag plugga en liten stund och sen får det bli sängen före klockan 02.00 idag!!!

Av Caroline Lensen - 25 november 2010 04:56

Nej nu måste jag nog sova klockan är ju 05.00 och jag skall väcka Melwin om 4 timmar så de är nog bäst att jag somnar nu så att jag i alla fall får sova en liten stund :) Men en uppgift klar i alla fall har gjort hemprov i Rättskunskap så när jag vaknar lite senare idag så skall jag gå ner och posta den känner mig riktigt duktig eftersom denna uppgift inte skulle vara klar förrän 3 december men var tvungen att göra den klar nu om jag skall hinna med allt jag har att göra. Så i morgon eller senare idag menar jag så är det bara att kasta sig på nästa uppgift...Usch skall bli skönt med JULLOV innan jag börjar skolan igen :)

Ni sover nog redan så ingen idé jag säger godnatt....vissa börjar nog redan att gå upp...nej Natti natti

Av Caroline Lensen - 25 november 2010 00:49

Alltså jag blir så himla ledsen när det blir som de blev inatt...:( Melwin bara skrek och skrek och ville verkligen inte sova :( somnade klockan 00.00 och åter igen började jag natta honom klockan 21.30 Men nu har jag bestämt mig...jag har ju tyckt synd om honom när han somnar så sent så han har fått sova tills han vaknar men från och med i morgon kommer det att bli ändring på den saken. I morgon skall Melwin gå upp klockan 9.00 För jag tror att det kan vara därför som han somnar så sent på natten delvis därför i alla fall. Sen är de väl också så att han anser sig pigg och förstår inte varför han skall sova när man kan göra så mycket annat kul. Så skall testa denna metoden så får vi se om de funkar bättre...


Så vad har hänt annars idag...inte alls mycket bara pluggat och tagit de lugnt. Melwin har badat :) som vanligt eller han brukar göra de ca 3 gånger i veckan om de inte händer någon olycka förstås. Och sen så har Melwin käkat mat själv idag...det tog dock ca 1 timme men nästan allt slant i magen och han är så glupsk så de han tappade på bordet eller på stolen de åt han också upp...haha man får ju inte gå miste om någonting :)

Nu skall jag plugga rättskunskap och sedan skall jag försöka att sova i någorlunda tid idag men har ju så mycket att göra så måste sitta uppe en liten stund :)

Kanske skriver innan jag lägger mig annars får ni sova så gott för de kommer jag att göra.

Förästen så känner jag mig fortfarande inte bra, har ont i halsen och är snuvig...undrar när denna förkylningen skall ge med sig.. Kram Kram Plikten kallar eller boken lättare sagt :)

Av Caroline Lensen - 25 november 2010 00:24

Oj denna var inte den lättaste...Kärlek de är ju så mycket det kan vara kärlek till mamma, pappa och syskon det kan vara kärlek till sitt barn och kärlek till en partner. Men det kan ju även vara kärlek till en nära släkting eller en vän men all kärlek har väl en sak gemensamt och de är att man tycker om personen. Sen kan man ju tycka om den på olika sätt. Jag menar den kärleken man har till sitt barn är ju inte den samma som man har till sin partner.

Men kärlek handlar om känslor och om positiva sådana :)

Det är väl de bästa jag kan skriva såhär mitt i natten :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards