mammatillMelwin

Alla inlägg den 23 november 2010

Av Caroline Lensen - 23 november 2010 15:17

Ja då var de tisdag igen och tiden går så sjukt fort, sista veckan i synd nu då alltså. Från och med nästa vecka börjar vårat nya liv, lovar att jag skall skriva mer om detta nästa vecka, men låt mig njuta av sista syndarveckan innan jag börjar tänka på vad som komma skall. Så som jag skrev inatt så har jag massor att göra så det är väl bara att sätta fart.

Morgonen började ju så himla mysigt, Melwin sov hela natten han somnade alltså klockan 21.00 igår kväll på 5 minuter och sov i sin säng till klockan 9 i morse. Nu börar Melwins sovrutiner äntligen bli bra och det är skönt för mig som då också kan börja sova men allra skönast är det för melwin själv.

Nu vaknade min prins efter att ha sovit en timme så nu skall jag kramas lite med honom och sen skall jag börja plugga :)

Av Caroline Lensen - 23 november 2010 15:10

Så nu har jag varit iväg och haft nationelltprov i Engelska. Jag vet inte hur det gick alls det kändes ganska bra men jag vet inte, det var ju skriva och jag vet inte det är inte direkt min ljusa sida att prata och lyssna det går ganska bra men att skriva är ingen höjdare för de är då man verkligen ser hur illa det är haha.

Nej men skämt och sido i alla fall får väl svar senare i veckan kanske och lovar att uppdatera er om detta :P

Av Caroline Lensen - 23 november 2010 02:46

Just det jag glömde ju att tala om att jag har hittat sladden till kameran så när jag kommer hem ifrån skolan i morgon om jag inte hinner innan så skall jag lägga upp lite bilder på lilleman och så kanske jag skall försöka ta några nya också :) om jag hinner lovar inte men vore kul att få några på Melwin i snön nu när det är snö ute. Sen funderar jag på om vi skall köpa en babypulka men vad kan en sådan kosta?? Vi fick en jätte rolig pulka av min morfar men på den fanns inte ett sånt snöre som man kan sätta fast barnen med och känns lite osäkert att sätta melwin i någonting annat. Men kanske får bli en investering i både en babypulka och en vanlig pulka för barnslig som jag är så måste jag ju ut och åka pulka med Melwin nu när det är snö :) haha så vi håller tummarna på att snön är kvar efter torsdag när pengarna kommer :) haha så då får ni se upp i backen. Fan va jag var på skrivar humör så här mitt i natten, eller kanske bara en undanflykt för att få hålla mig vaken :) haha


Och så vill jag faktiskt ägna en tanke åt en viss person och en viss familj angående morgondagen!! Ingen ide att fråga vem eftersom jag ändå inte kommer svara på de, men personen som jag tänker på och kommer att tänka på under morgon dagen vet själv vem han/hon är! Hoppas att allt kommer att gå bra för er!!  

Av Caroline Lensen - 23 november 2010 02:32

Nej nu är klockan mycket och om jag skall orka med Nationellaprovet i morgon så får jag nog ta och försöka sova nu.

Jag har pluggat och pluggat på engelsk gramatik och jag vet inte om jag är tillräckligt förberedd för morgondagen eller egentligen senare idag men jag hoppas de. Och jag strävar ändå bara efter ett G i Engelska A eftersom att jag vet att jag inte är så jätte duktig så vet jag att det är ingen ide att sikta högre för jag har börjat lära mig i livet att man får acceptera de man får :) I alla fall när det gäller betyg i skolan för när jag gick på högstadiet och även på gymnasiet (som jag hoppade av) så hade jag prestationsångest och jag kunde helt seriöst skriva om en text eller en inlämningsuppgift typ 10 gånger innan jag var nöjd och det var inte ens säkert att jag var nöjd då heller. Men nu försöker jag att inte göra så eller lättare sagt jag har inte tid att sitta och skriva om en inlämning 10 gånger då skulle jag ju inte göra annat än att skriva om saker haha!!


Just det jag satt och skrev upp allt som skall göras klart innan skolan slutar den 14e december och det vart ingen rolig lista :( har massor att göra så nu blir de plugga plugga plugga och förhoppningsvis kan jag redan i morgon stryka några saker från den listan....vill ni se den?? Om ni vill att jag lägger upp min fina lista så hojta till :) haha inte så intressant kanske :P


Nej nu skall jag inte sitta här mer och skriva massa skit. Utan skall som sagt försöka sova för i morgon klockan 13.00 - 15.00 smäller de då är de prov :) usch och sen var det ju faktiskt så att jag skulle försöka få lite sömn eftersom jag fortfarande är sjuk :(

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards