mammatillMelwin

Alla inlägg den 6 november 2010

Av Caroline Lensen - 6 november 2010 23:25

Okej för er som gillar philadelphiaost kommer här ett jätte gott recept på Philadelphiaglass! Och jag lovar jag var också skeptisk till en början...men shit när den var klar och jag skulle äta mmmmm säger jag bara!! Ni måste testa den. Och den funkar att göra utan digestivkex om man vill de och sen säger dom som gillar bär att jordgubbar är gott till...Som sagt ni måste verkligen testa detta!! Jag har precis gjort en sats som står i frysen och väntar på att bli klar :) mmmmm


PHILADELPHIAGLASS


Tillagningstid: Max 20 min

Svårighetsgrad: Medel


Ingredienser:

2 pkt philadelphiaost (á 62g) jag brukar ha i 200g

2 dl socker

1,5 tskt vaniljsocker

3 dl vispgrädde

3 äggulor

8 digestivkex (kan uteslutas om man vill blir lika gott ändå)

Gör så här

Blanda ost, socker och vaniljsocker.
Vispa grädden.
Rör ner äggulorna, en i taget, i ostmassan och blanda med grädden.


Smula kexen och strö hälften i en form med löstagbara kanter.
Bred ut smeten i formen och strö på resten av kexsmulorna.
Frys i minst 4 timmar.
Garnera med färska eller frysta bär.


Servera direkt då glassen smälter snabbt.


Receptet är hämtat från www.ica.se

Av Caroline Lensen - 6 november 2010 23:23

Ja nu är det mycket pluggande igen....har en matte inlämning som skall vara klar, två uppgifter i rättskunskap, en bokrecension i Engelskan samt ett muntligt tal i engelskan. En samhällskunskaps inlämning och en religion inlämning som allt skall vara klart innan tisdag...någon som vill byta med mig??

Nej jag skall inte klaga när detta väl är gjort och terminen är slut så kommer de kännas skönt att vara klar med en del.

Så just nu är de de som mina dagar handlar om :) haha

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards