mammatillMelwin

Alla inlägg under maj 2010

Av Caroline Lensen - 31 maj 2010 12:18

Nu är det måndag igen och helgen har bara rusat iväg! I fredags träffade jag en mamma som jag har snackat med på internett ett litet tag vi hittade varandra på familjeliv.se och så mejla vi ett tag sen snackade vi på Facebook, vilket resulterade i att vi bestämde att vi skulle träffas och hitta på någonting. Det roliga är också att vi bor bara en hållplats ifrån varandra. Så i Fredags klockan 10.30 så träffades vi på Axel Dahlströms torg och tåg spårvagnen till Öppna Förskolan där. Jag tyckte att det var jätte trevligt och vi sa att vi skulle ses igen :). Och jag blev jätte glad när jag redan igår fick ett mejl på facebook. Så nu får vi ses igen :)

I lördags var vi uppe på Hammarkullefestivalen och tittade lite grann, det var väldigt mycket folk som kryllade överallt men det var trevligt. kvällen slutade med lite tacos och godis :).

Igår var vi nere på Mariaplan där dom hade öppenloppis på gatorna för alla de var bara att ta med sig ett bord och lite saker och ställa sig någonstans och sälja! Det var knökat med folk. Sen vart det film på kvällen och lite söndagsmiddag med familjen!

Jag vet inte om jag skrev det i mitt förra inlägg men vi har fått lägenhet :) Så kontrakt skrivs nu i veckan och inflyttning sker efter den 15e Juni!! Det skall bli så kul. Så nu skall vi bo i Falköping 10 minuters gångavstånd till centralstationen. 

Idag händer det inte så mycket skall ta det lugnt är väldigt trött efternattens skrikerier, fast jag börjar att vänja mig nu. Har varit mycket skrik dom senaste nätterna faktiskt.

Nej nu skall jag hänga lite tvätt och göra lite nytta medans Melwin ligger i soffan och sover!! Kram på er!!

Av Caroline Lensen - 28 maj 2010 09:09

Godmorgon på er allihopa och hoppas att ni har sovit gott! Här har det varit lite skrikit Melwin skrek i ca 2 timmar i natt så snacka om att man är trött!! Är det någon som har nått förslag på hur man gör med barn som inte vill sova!! Läste på nätet att barn i Melwins ålder skall sova ca 14 timmar 11 timmar på natten och 3 timmar på dagen!! Igår sov lilleman kanske 1 timme på dagen!! Inte konstigt att man är trött när man inte kan vila på dagen och inte på natten!! Ja ja så är det väll att vara mamma. Det gör i och för sig inget får ta vara på dom underbara stunderna nu när han är liten för senare vill han nog inte att mamma springer och pussar på honom :)

Nej nu skall jag fortsätta att göra mig i ordning! 

Kram på er och hoppas ni får en bra dag!!

Av Caroline Lensen - 28 maj 2010 00:23

Idag har verkligen varit den bästa dagen på väldigt länge!! Har vart ute och handlat mat till lilleman och blöjor och sånt så nu klarar han sig i en månad. SKÖNT att ha det gjort så behöver man inte fixa det mer. Sen var vi i stan jag och min man och våran lille plutt och handlade lite det resulterade i 4 bodys för Melwin, 3 t-shirt och 3 par byxor till Magnus och 2 byxor, 6 linnen, ett par kort byxor och lite underkläder. 

En annan underbar nyhet som verkligen gjorde denna dagen till en av dom bästa dagarna var att vi fått lägenhet i Falköping :) så vi flyttar den 15 juni, eller vi får lägenheten den 15e juni men vi vet inte riktigt om vi kan flytta då det beror ju på om Magnus är ledig då eller inte men i Juni blir det flytt :). 

Sen har Magnus också fått reda på att han får vara kvar på sitt jobb till den siste Augusti. Så det ser verkligen ut som att de håller på och bli ljusare för oss och det förtjänar vi verkligen!!

Nu blir det sängen för i morgon blir de upp tidigt :)

Kram på er och sov så gott!!

Av Caroline Lensen - 26 maj 2010 00:31

Så nu skall jag äntligen få gå till sängs och sova en liten stund innan lilleman vaknar igen!!

Idag tog det bara 1,5 timme att få honom att somna!! Känns jätte jobbigt att han skriker och grinar innan man skall få honom att somna och varje kväll tar det mellan 30 min till 2 timmar innan han somnar. Men men nu sover min lille älskling och i sin egen säng dessutom :).

Nu ikväll har vi kollar på semifinalen i eurovision song contest, inte jätte många bra bidrag med idag faktiskt. Jag tyckte att Grekland var en av dom bättre. 

Men på torsdag får man ju titta för då är Sverige med och skall tävla om att få komma med i finalen eller inte. 

Annars har här inte hänt så jätte mycket faktiskt! Så nu blir det sängen och hoppas att John Blund vill komma på besök hos mig :) 

Natti Natti

Av Caroline Lensen - 25 maj 2010 17:24

Igår kväll ville Melwin inte somna förrän klockan var halv två och det värsta av allt var att han vaknade igen klockan halv fyra. Men jag börjar bli van för dom flesta nätterna den senaste tiden har sett ut så. Jag avundas föräldrar som har barn som sover hela natten. 

Idag var vi uppe klockan halv tio, och idag har inte vädret varit jätte fint och jag har varit väldigt slapp efter många nätters vakenhet så vi har bara slappat och tagit det lugnt. Melwin har legat en hel del på golvet och börjar att dra sig frammåt inte bara bakåt så snart kryper han nog våran lille skitunge. 

Maten serverades nyligen av min underbara man och det resulterade i sidfläsk, potatis och löksås så himla gott. Det var ett tag sedan 

Just nu  ligger Melwin i soffan med sin mormor och myser men han somnar nog alldeles snart. En trött liten hjälte. 

I morgon är det onsdag och jag tänkte försöka ta mig iväg till öppna förskolan för att göra ett hand och fot avtryck till Melwins mormor och morfar! Sen såg jag att det var en mamma som hade gjort ett med sitt barns hand i sin egen hand och det var väldigt fint så ett spnt måste jag ju också göra :).

Sen skall vi lämna in lite böcker på biblioteket som går ut i morgon. Det är planerna för morgondagen i alla fall pch planerna för kvällen de vet jag inte ännu men jag skall försöka att uppdatera er.

Kram på er!!

Av Caroline Lensen - 24 maj 2010 21:35

Nu börjar denna dagen att lida mot sitt slut. Vädret har varit underbart idag okej det har varit lite blåsigt men om man bortser från de så har det varit jätte fint.

Har dock inte gjort sådär jätte mycket varit på lagret på hisingen och ställt in lillebrorsans golfbage eftersom den har tagit mycket plats här hemma och stått i vägen för alla. Sen var vi och handlade lite på CoopForum. Och nu har vi varit hemma en stund och kollat lite på lägenheter har vi tur så får vi kanske en lägenhet snart så vi håller tummarna, och skulle de nu vara så att vi får den så är det faktiskt inflyttning redan nu på måndag :) hoppas hoppas.

Sen har här ätits äggsmörgås med kaviar och Melwin har ätit gröt :).

I morgon är älsklingen ledig så beroende på väder skall vi försöka att hitta på något kul.

Nu skall vi nog se på en film så kram på er och hoppas ni haft en bra dag!! 

Av Caroline Lensen - 24 maj 2010 17:38

Vi var på sjöfartsmuseet när Melwins storebror var här och då köpte jag och min man en piratebandana till Ludwig men jag var bara tvungen att prova den på Melwin idag och den blev jätte söt på honom så måste nästan köpa honom en lika dan :)      

         

Av Caroline Lensen - 24 maj 2010 17:37

Nu har jag öppnat en Gästbok så ni får gärna skriva någonting där så skulle jag bli glad :) En hälsning eller nått ni vill jag skall skriva om kanske eller kommentarer på min blogg :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards