mammatillMelwin

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Caroline Lensen - 5 maj 2010 22:27

Idag har det varit en stressig dag. Morgonen började med att klippa pappa och sedan köra honom ner till tågstationen för han skulle åka till Stockholm och köpa bil, en stor bil så alla får plats :). Så han skulle sova en natt hos våran bror och hans familj som bor i Uppsala för att sedan åka tillbaka hem i morgon. 

När jag hade kört pappa och kommit hem igen så sa min lillebror att jag skulle ringa min mamma som behövde min hjälp så jag fick hämta upp henne och köra henne ner tillbaka till sitt jobb. Sen var det bara att skynda hem mata lilleman, mata mig själv, gå ut med hunden igen och duscha för att sedan åka iväg till Öppna förskolan.

Där vi trillade in en liten stund innan sångstund :) Melwin tycker att det är jätte kul med sångstunderna han verkligen spänner öpp ögonen och försöker att sjunga med, det är så himla kul att se honom. Han älskar att ligga på mattan där och prata med dom andra barnen på deras eget hemliga språk som vi vuxna inte förstår oss på :). När sång stunden var slut så målade jag de hand- och fotavtrycket av Melwin som vi gjorde första gången vi var där, och det torkade på bara en halv timme så det fick vi ta med oss hem och jag hade köpt en ram på IKEA som jag satte in de i. Skall försöka ta ett kort på de och visa. 

Sen åkte vi till biblioteket där jag lånade några sångböcker med cd-skiva, en bok om babymassage, en bok om hundmassage och en bok om hundlydnad. Så skall försöka hinna med att låna annars så får jag låna om dom som var intressanta. 

Efter biblioteket var klockan redan 16.00 och vi skyndade hem där Melwins pappa snart skulle vänta :). Melwin åt lite mat och sen kom mormor som inte ville åka med oss till zoo affären och valde hellre att stanna hemma och mysa med Melwin. Magnus och min lillebror hade nämligen försökt att hitta en zoo affär här i Göteborg där det fanns reptiler och det gjorde de här på Mölndals zoologiska som ligger precis vid MölndalsCentrum. 

När vi hade varit där en stund åkte vi hem och lagade lite mat som blev kyckling, ris, sås och tortillabröd riktigt gott. Och så kollade vi på film nu kommer jag inte ihåg vad filmen hette men den var faktiskt bra :)

Så nu skall jag gå och göra mig i ordning för att sova och hoppas att ni haft en bra dag och får en bra natt!!

Kram på er!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards