mammatillMelwin

Alla inlägg den 2 november 2010

Av Caroline Lensen - 2 november 2010 20:20

Idag var jag och Magnus med Melwin på BVC på ett års kontroll :) och läkarbesök. Och de gick jätte bra läkaren sa att de fanns inget att anmärka på han går upp och växer som han ska och han ser ut som han mår bra :) alltid lika skönt att höra. Han vägde 10700 gram och har nu vuxit till 80cm stora killen :). Men vi väntar fortfarande med spänning på att han skall börja gå, men jag har inte bråttom de kommer när de kommer. Jag är inte en sån förälder som tävlar med alla andra åhh min son gick när han var 10 månader har eran inte börjat gå ännu...sån är inte jag utan de kommer när de kommer alla barn utvecklas olika fort och jag tror att de är viktigt att låta barn utvecklas i sin takt.

Av Caroline Lensen - 2 november 2010 19:08

 

Jag såg precis att jag glömt att skriva någonting om Melwins kalas överhuvudtaget....hmmm jag som hade för mig att jag hade gjort de men de kanske kom bort någonstans i alla bilder :) I alla fall vi hade ett litet kalas för lilleman med några få gäster. Vi firade Melwins kalas i min mammas och pappas hus. De hela började klockan tre och vi käkade lite smörgåstårta som jag hade stått upp och gjort kvällen innan då jag för övrigt gick och la mig ca halv fem, så man kan nog säga att jag var lagom död eftersom jag vaknade klockan 9 på Melwins dag :). När vi hade käkat smörgåstårta så åt vi lite tårta, Nalle puh tårta som jag faktiskt bakat själv :) måste säga att jag blev riktigt nöjd och att de är den finaste tårtan jag har gjort. Sen vart de presentutdelning till lillkillen som faktiskt öppnade några paket själv. Han fick en del kläder en jätte stor mussepigg en nalle som kan sjunga och prata, filmer och lite leksaker.

Och senare på kvällen när barnen hade somnat ( Melwin och storebror Ludwig) då kollade vi vuxna på Robin Hood och käkade massor med godis, chips, choklad och drack dricka. Måste säga att det blev en jätte lyckad dag. Tack alla ni som på ett eller annat sätt antingen var med och firade eller ringde och grattade eller bara tänkte på min ängel på hans födelsedag! Tack!!

  Här har vi kärleksparet som är på varandra hela tiden :) dom är ju sååå himla söta tillsammans så de gör inget haha

Kolla jag säger ju de dom är på varandra hela tiden finns mer såna här kort i kameran :) sötnosar


   

Här är Melwins storebror Ludwig som visar sin fulaste min för kameran :)


 

Syskonen bus :) Melwin vart sur nästan varje gång man satte honom i soffan för att försöka få ett kort på syskonen tillsammans. Bättre lycka nästa gång


   

Hm undrar vad han har hittat nyvaken i sin fina tigerpyjamas som han förövrigt fått från mormor och morfar :)



Syskon kärlek :)   Myspys :) 

      

Födelsedagsbarnet i sina födelsedags kläder :)


Melwins ett års tårtor :) den gröna tårtan är vegansk eftersom att min lillebror är vegan så var ju han också tvungen att ha någonting :)

     

Ludwig i sina finkläder inför lillebrorsans kalas sitter i mina föräldrars vardagsrum :)


 

En arg liten kille som helst vill vara på golvet och busa runt inte sitta stilla i en soffa!!


 

Melwins smörgåstårta som jag fixat. Magnus hjälpte mig skära grönsakerna och så till garneringen :)



Melwin hade Nalle puh tema på sitt ett års kalas med muggar och tallrikar, servetter och duk i Nalle puh till och med tårtan blev Nalle puh efter mycket om och men   

   


Här är ytterligare två bilder på tårtan :) som jag faktiskt inte för att skryta måste säga blev väldigt fin :)

 

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards