mammatillMelwin

Alla inlägg den 22 november 2010

Av Caroline Lensen - 22 november 2010 21:20

Så nu sover han då den lilla prinsen, trött som fan och utan motstånd somnade han på ca 4 minuter i min famn :) han är ju så himla vacker mammas lilla prins det bästa jag någonsin gjort i mitt liv var Melwin haha. Nej men ärligt alltså det är sant han är verkligen det bästa jag åstakommit :)

Så nu får vi se om han verkligen kommer att sova hela natten när han somnar så här "tidigt" alltså egentligen är det väl inte tidigt att somna klockan 21.00 för en 1 åring men för våran lilla ett åring är det tidigt. Eftersom han brukar tvångshålla sig själv vaken till 22.00 ibland till och med efter 12 liksom. Men som sagt håller tummarna på att han får sova hela natten.


Jag är ju fortfarande sjuk så natten blir förhoppningsvis inte så lång för mig heller..skall plugga en liten stund nu och kolla på gamla nationella prov som var förra året för att förbereda mig lite sen så skall jag läsa lite samhällskunskap också för jag skall ha " läxförhör " på torsdag vilket ä rhelt sjukt tycker jag. För alltså jag läser på distans och i alla andra kurser jag läser så skickar man in sin uppgift läraren går igenom den och sen är det liksom klart. Men min lärare han skall ha in inlämning och sen så skall man liksom redovisa för honom vad man har skrivit bara för att han skall se att man verkligen har lärt sig det man har skrivit liksom. Är det inte bättre då att man har ett skriftligt prov i skolan istället...?? Det är ju min åsikt men tydligen inte hans.

Jaja de är bara en månad kvar med den läraren så jag får stå ut. Haha jag sökte ju nya kurser för våren och jag har Svenska A, Svenska B och Naturkunskap kvar att läsa av kärämnena men för att fylla upp till heltid skall jag då välja 150 poäng till, tro mig jag var nog att kolla lärarna i varje ämne så jag slipper att stöta på honom igen :) smart va :)??

Nej nu skall jag plugga lite och sen blir de nog sova för mig med så jag kan sova mig frisk.

Kanske skriver lite innan jag nanar men lovar inget :) annars får ni sova så gott och drömma så sött puss puss :)

Av Caroline Lensen - 22 november 2010 18:00

Oj det finns så mycket att skriva om dessa två underbara människor så vet inte om ett fjuttigt blogginlägg kan säga allt om dom.
Men min mamma heter Jane och är en helt undebar kvinna med hjärtat på verkligen rätta stället. Min pappa Lars, han är även han en underbar man eller skall man säga herre :) och även hans hjärta är gjort av guld och sitter på rätt ställe :). Båda dessa människor har betytt och betyder så himla mycket för mig. Utan dom skulle jag inte vara den människan jag är idag! Jag har ingenting att klaga på när det gäller min underbara uppväxt, visst har man sagt och gjort en hel del dumma saker när man var ung som man ångrar idag, och visst tyckte man att dom var hårda och orättvisa när man väl var i situationen. Men det man inte förstod då var att dom gjorde de av kärlek, och av välvilja. Dom ville ens bästa, och det är först när man blir äldre och till och med när man får egna barn som man själv förstår detta.

Min mamma jobbar som undersköterska inom äldrevården och min pappa är egenföretagare :).

Det finns inga ord som kan beskriva hur oerhört tacksam jag är som har fått dessa två helt underbara människor till mina föräldrar, eller som mormor och morfar till min son. Jag lovar att en mer engagerad morfar och mormor får man verkligen leta efter, de värmer i mitt hjärta att få ge tillbaka lite glädje till dom. Och om jag kunde ge dom lika mycket som dom gett mig vore jag glad och jag hoppas att jag en dag skall kunna göra de.

Jag älskar er jätte mycket och ni är verkligen världens bästa mamma coh pappa!! Tack för att jag får vara eran dotter!!!

Som jag skrev innan så finns de inga så starka ord som kan beskriva er!!!

Av Caroline Lensen - 22 november 2010 17:47

Idag vaknade vi och tänkte vi skulle vara lite duktiga och gå på promenad efter vi hade ätit lite frukost, problemet var bara att promenaden blev ca 3 timmar lång :) jätte skönt för kroppen men inget vidare alls för min fökylning. Meningen från min sida var mer att vi skulle ut lite så jag kunde prova hur de kändes eftersom att jag måste ut i morgon, till skolan. Även om jag inte alls känner mig pigg på de så måste jag eftersom att jag har Nationellt prov i morgon.

När vi kom hem ifrån våran långpromenad så käkade vi lite mat, Melwin åt lasange och vi åt fisksoppa. Och nu är de nog snart dags för lilla bus att sova en timme för han har bara sovit 30 minuter på hela dagen och vill inte ha de som det blev igår. För han somnade tidigt klockan 21.00 men han vaknade igen 22.15 och var pigg som fan och ville inte somna om. Och klockan hann bli 00.30 innan han somnade om igen efter mycket skrik och protester och bråttningsmatch mellan mig och honom för han försökte verkligen slå och sparka sig låss från mamma men mamma är starkare än så länge :)

Hoppas att ni haft en bra start på veckan :) Kram Kram

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards