mammatillMelwin

Alla inlägg den 10 december 2010

Av Caroline Lensen - 10 december 2010 17:28

Idag har jag då haft förhör på alla inlämningar jag gjort i samhällskunskapen, och det gick vad jag tror ganska bra. Så nu har jag bara en uppgift kvar att göra innan jag är klar med Samhällskunskap A, sitter med den uppgiften nu och tänkte att jag skulle försöka bli klar med den innan Idol börjar. För när Idol börjar så tänkte jag faktiskt att jag skulle ta resten av kvällen pluggfri coh sova i tid eftersom att jag enbart sovit 4 timmar i natt och ingen sömn på dagen. Sen så har jag också gjort mattprov idag, vilket var det sista provet bortsätt från nationella som är på tisdag nästa vecka. Sen är matten också klar så nu håller vi tummarna att jag klarade matteprovet.


Måste ju berätta vad som alldeles nyligen hände, bild kommer senare :) Jag satt vid datan och skrev ner dom frågor som jag skall besvara till sista uppgiften i Smahällskunskapen. Och Melwin kryper runt fritt i lägenheten det enda man behöver tänka på är att hålla öronen öppna för så fort han tystnar så gör han något bus. Men så satt jag i köket och vägg i vägg ligger vårat sovrum, och Melwin börjar att skratt och låter väldigt ansträngd.....hmmm så jag går in och tittar då har Melwin krypit upp på andra hyllan i garderoben och sitter och plockar ut alla kläder på golvet. När han sedan plockat ut alla kläder då börar han att plocka in dom igen haha. Han är för söt min prins Mammas älskling.


Så nu skall jag fortsätta med min uppgift så att jag kanske hinner klart innan Idol. Vem tycker ni skall vinna????


Av Caroline Lensen - 10 december 2010 08:15

Så det får lov att bli en snabbis här nu innan jag springer in och duschar och gör mig i ordning för att gå till skolan....har verkligen ingen lust och tankar i huvudet far om kan jag verkligen detta?? Jag skall nämligen ha ett muntligt förhör nu på morgonen om alla uppgifter som jag har lämnat in i samhällskunskapen...men frågan är om jag verkligen kan allt...jaja det visar sig snart. Sedan efter jag är klar med de så har jag matteprov klockan 13.00 men jag har inte bestämmt mig ännu om jag skall gå hem emellan eller om jag skall hitta någon liten vrå nån stans i skolan och sätta mig och plugga inför matteprovet. Kanske är bättre att stanna i skolan för då slipper jag gå hem och göra Melwin ledsen när jag sedan skall gå igen. Ja vi får se hur jag gör. Har ju suttit vaken sen klockan 3 i natt också så börjar känna hur John Blund försöker att överta mig, men han får inte vinna nu han får vänta till senare i eftermiddag :).

De börjar också att minska på min lista känns skönt att de kanske hinns klart till den 14e hihi gud vad skönt det skall bli med jullov :)

Nej nu måste jag springa om jag skall hinna!! Kram på er och hoppas att ni får en bra start på dagen :)

Av Caroline Lensen - 10 december 2010 07:02

Jag håller på med att plugga fortfarande och när jag skulle söka en sak på nätet så råkade jag komma in på denna bloggen (http://danneking.bloggplatsen.se) och han hade lagt in ett jätte bra inlägg som det faktiskt stog att man fick låna så jag ville lägga in det här på min blogg. Och när jag läste detta så tänkte jag på dom barnen som börjar redan nu få ont i magen inför att det snart är jul, kanske till och med barn som blir slagna av sina alkoholpåverkade föräldrar! Usch! Jag känner då en tacksamhet till min mamma och pappa som så långt bak jag kan minnas faktiskt alrig druckit en droppe alkohol på jul. Nu säger jag inte att man måste vara nykterist men man kan ta ett glas eller så men borde stoppa där , speciellt om man har barn!!


Visste du att var tionde barn känner oro inför julen? Inte för att tomten ska ge fel julklappar. Utan för att han vinglar så konstigt.

Alkoholkonsumtionen är i dag hög bland vuxna runt om i landet. Runt 385 000 barn växer upp i Sverige med föräldrar som har ett riskfyllt drickande. Ännu fler barn känner obehag under julen. Barn till normaldrickande föräldrar. För när mammas kramar plötsligt känns annorlunda, när fasters skämt blir omöjliga att förstå eller när morfar luktar så konstigt, då står inte längre julen för en trygg gemenskap


Vi vill göra skillnad – vill du?

Vi vill få fler vuxna att avstå alkohol under julhelgen och genomför även en rad alkoholfria aktiviteter för barn och ungdomar runt om i landet.


Ställningstagande

Ta ställning du med och skippa alkoholen i år! Om du kan lova att avstå alkohol över 2,25% under julafton, juldagen och annandagen räknas det som ett ställningstagande. Även om du själv inte kommer att fira jul tillsammans med barn så kan du göra ett ställningstagande i solidaritet med alla de barn som växer upp i hem med missbruk.


Aktiviteter
Det ska vara kul med jul! Men när gårdar och fritidsaktiviteter stänger under julen försvinner ett andningshål för många barn som lever i missbrukarfamiljer.
Vit Jul genomför därför en rad roliga aktiviteter runt om i landet där alla barn är välkomna – de som verkligen behöver det och de som bara vill komma iväg och ha roligt. Klicka på Sverigekartan på startsidan och se vad som händer i just din kommun!

Läs mer på vitjul.se/

  

Den här reflexen och mycket mer kan du köpa

för att stödja Vit Jul HÄR.

Av Caroline Lensen - 10 december 2010 03:53

Så nu lägger jag i sista växeln och slutspurten sätter igång. Om jag följer mitt schema som jag har skrivit så kommer jag att från och med tisdag ha jullov. Så trots att jag känne rmig trött och sliten och är villig att ge upp så skall jag ge alt!! Jag måste klara detta. Så de blir några sena kvällar och nätter men de kommer vara värt det i slutendan. Därför kanske nu bloggen kommer att stå still några dagar, och listan kanske inte kommer att följas men hoppas ni har förståelse för de. Och jag lovar att jag kommer skriva alla dagarna sedan så fort jag får tiden över.

Kanske hinner jag med att göra små snabba inlägg någon gång under dessa dagar. Men stanna kvar för jag kommer tillbaka :) och kika in för jag kan ju ha skrivit någonting ändå :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards