mammatillMelwin

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Caroline Lensen - 2 december 2010 23:42

Även idag blev det en tidig morgon :( ingenting som jag direkt uppskattar faktiskt. Men men så är det ibland. Klockan 9.30 började jag skolan, för då skulle jag ha nationellt prov i Engelska A reading och listening. Kändes som det gick ganska bra och nu är jag äntligen klar med dom nationellaproven i Engelska :). Sen hade jag min sista muntliga redovisning också som jag fick G+ på vilket jag även fick på nationella provet writing G+ hihi.

Alltså ni anar inte hur kass jag känner mig på Engelska när jag började denna terminen så tänkte jag att är det något ämne som jag kommer att få IG på så är det just Engelska men det börjar närma sig slutet och det ser faktiskt ljust ut :) Sista delmålet i Engelskan är på måndag då skall jag ha slut provet, så håll gärna tummarna för mig :)

Klockan 14.00 var jag klar i skolan och började promenera hemmåt, fan va kallt det är ute alltså...inget behagligt alls.

Annars har dagen varit lugn jag och Melwin har myst, lyssnat på barnmusik, gjort en marackas (eller hur det nu stavas) och klockan 21.00 så somnade Melwin som en stock och han sover fortfarande och i sin säng :) hihi.

Nu skall jag plugga inför morgondagens muntliga förhör i Samhällskunskap. Så kram på er så kanske jag skriver innan jag lägger mig, måste försöka somna klockan 2 eftersom jag skall upp klockan 08.00 i morgon.

Av Caroline Lensen - 2 december 2010 23:26

Ja som ni såg så kom gårdagens ämne in idag, eftersom att jag var borta hela dagen igår.

Onsdags morgonen började klockan 8.00 då jag gick upp och gjorde mig i ordning, duschade, fönade håret, sminkade mig, platta håret och sedan gjorde frukost och klädde på Melwin. För jag och Melwin åkte till Göteborg igår för att utretta lite ärenden. Medan pappa Magnus var på Arbetsförmedlingen där det verkade gå ganska bra faktiskt, uppdatering kanske kommer senare när vi får veta lite mer.

När vi väl kom ner till stationen så visade det sig att tåget var 20 minuter försenat så vi satte oss i väntsalen och väntade för det var lite väl kallt att sitta ute och vänta. Tåget som skulle åka klockan 10.50 och vara framme i Göteborg 11.57, anlände till Falköpings tågstation 11.15 När vi hade kommit en bit på vägen stannade tåget igen och tydligen var det något fel på hjulen så lokföraren var tvungen att gå ut och kolla vartenda däck på hela tåget som betsod av 8 vagnar...och Melwin som var lagom pigg och gnällig. Jag vet inte varför men jag tycker att det är as jobbigt när han sitter och skriker rakt ut på tåget....jag vet att jag inte borde tycka de men är precis som jag skäms....någon annan som känner lika dant??

När vi väl kom till Herrljuna så klev de på en jävla kärring som bara sket i att betala när kontrollanten kom förbi så sa varken hon eller tanten någonting så hon åkte gratis...sånt kan göra mig lite irriterad faktiskt för då betalar alla andra och vad är det som ger henne rätten att åka gratis liksom, andledningen till att jag blev extra irriterad var att jag hade ett fyra säte och så stog jag upp och hade satt Melwin i ett sätte och så försökte jag hålla i honom samtidigt som jag letar efter hans napp som han kastat på golvet och då kommer kärringen och typ knör sig fram och buttar till mig. Så kanske därför jag blev irriterad också.

När vi väl kom fram till Göteborg var klockan 12.50 alltså nästan en hel timme försenade, pappa mötte upp oss och gav mig dom trasiga glasögonen som jag skulle gå och fixa, väl framme visade det sig att det kommer ta upp till 10 dagar innan jag får mina glasägon...inte alls bra med tanke på att jag har huvudvärk av dom jag har nu...men men bara gilla läget.

Sen gjorde vi lite andra viktiga saker i Göteborg och Melwin var så himla duktig resten av dagen så han fick tre små presenter som jag skall ta kort på och lägga upp här...inte idag men i mon kanske om jag hinner.

Tåget tillbaka gick 21.32 och Melwin vägrade att somna för han ville hellre sitta och flörta med två tjejer på tåget. haha min lilla prins börjar tidigt.

Av Caroline Lensen - 2 december 2010 23:21

Hör och häpnad :) Jag är tjej/kvinna och jag har ingen handväska. Alltså jag har nog någon ful sak som ligger hemma någonstans i någon garderob och skräpar. Jag hade en som jag var jätte nöjd med men det var någon som bet sönder den.....

Men nu när jag har min underbara son så är ju han oftast med så hans skötväska har blivit lite av min handväska. Det är där allt hamnar som jag behöver ha med mig ut :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards