mammatillMelwin

Alla inlägg den 19 december 2010

Av Caroline Lensen - 19 december 2010 23:12

Så nu blir de sista natten och kvällen för detta året som jag sitter uppe och pluggar :) Tyvärr blir det nog hela natten men kan nog stå ut med de för sedan har jag jullov :) så de skall bli skönt. Känns som jag förtjänar  det faktiskt. Så nu skall jag sätta fart så kanske jag blir klar i rimmlig tid......Kram på er och hoppas att ni också haft en bra dag :)

Av Caroline Lensen - 19 december 2010 11:02

Så då var det söndag igen och sista dagen för inlämningen av mina två resterande uppgifter....så det lär ju bli uppesittar natt för mig om jag skall hinna klart med dessa två. I morse blev jag väckt av min pappa som kom in med Melwin som hade soviot hos min mamma och pappa inatt där han sov så gott till klockan 9.00 trots att mamma gick upp klockan halv sju :)

Idag vet jag inte vad som händer riktigt, pappa och en kille han känner skall sätta in ett nytt handfat här i huset och sen vet jag inte vi skall väll åka hem och så skall jag plugga så klart. Nu skall jag natta melwin och sen får de nog bli lite studier :) Kram på er sålänge :)

Av Caroline Lensen - 19 december 2010 01:10

Nu var det då ett tag sedan jag bloggade, och detta beror på olika saker, för det första att det har varit mycket i skolan och jag fick inte jullov i tisdags som jag hade tänkt. Utan det blev så att när jag kom hem från mitt prov i Götene så hade min lille sötnos feber och blev mamma galen så jag fick inte skläppa honom ur sikte varken i tisdagskväll, onsdag och torsdag så ingen av dessa dagar hann jag göra så mycket. Varje gång jag fick honom att sova så fort jag lämnade honom så vaknade han så jag fick bokstavligen ligga jämte honom när han sov, annars sov han inte.

I fredags var vi faktiskt ute och köpte julklappar, så Melwin och Ludwigs julklappar är klara. Även Leon och Leahs nu skall vi bara köpa till Liam och till mina föräldrar :) sen vet jag inte om de kanske blir någon mer julklapp. Till varandra också kanske :)

Sen har vi beställt tid för kastrering av våran hankatt, och så får det bli en sterilisering av henne i början på nästa år för vi tänkte att vi tar en i taget, eftersom vi bara kände att det var värt att köpa en kattbur. Kul att köpa två liksom som bara kommer kanske användas en gång. Sen fick Melwin ett par jätte fina vinterkängor, som är jätte varma och sköna så nu behöver inte han frysa mer i alla fall vilket kändes jätte skönt faktiskt. Sen köpte vi nog inte så mycket mer i fredags faktiskt.

Idag när vi vaknade så gjorde vi oss i ordning och åkte ut till mina föräldrar, där även min morfar var :) trevligt har vi haft med god mat, lite godis och trevligt sällskap.


Sen har vi fått ett annat litet problem och det är att Melwin vägrar att äta kvällsgröt och morgongröt och han äter inte heller så mycket mat. Så vi får försöka testa lite andra allternativ för att se vad vi kan få i honom, är det någon som har något förslag eller tips på hjälp hur vi skall göra.

Nu skall jag i alla fall försöka att få ihop min näst sista uppgift i skolan. Jag har än så länge i alla fall blivid Godkänd i Engelska A, Samhällskunskap A och Religion A så det känns jätte skönt :)

Kram kram på er!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards