mammatillMelwin

Direktlänk till inlägg 21 december 2010

"Ung och bortskämd"

Av Caroline Lensen - 21 december 2010 01:00

Okej vi tar lite bakgrundsfakta först...Detta är ett program som sänds i SVT på måndag kvällar klockan 20.00 Det handlar om att dom slängt in ett par bortskämda ungdomar i ett hus där dom skall lära sig att ta ansvar, vad det gäller allt från hushållsarbete, till att jobba och fungera i en grupp. Alltså här snackar vi ungdomar som inte ens vet hur man startar en dammsugare, föräldrarna till vissa till och med kommer hem och städar åt dom, tar med deras tvätt hem tvättar åt dom och lagar deras mat. Försörjer dom och dom får de mesta dom pekar på.

Jag har då följt detta programet nästan alla avsnitt men idag kände jag att jag höll på att gå i taket. Då finns de en del föräldrar som sitter och förskönar sina barn som inte gör ett jävla skit.

De finns en kille som är med i programet som heter Tim- Joel, han har verkligen utvecklats genom att han städar och diskar och verkligen försöker att utvecklas.


Och idag var deras jobbuppdrag ( som dom får ett varje vecka inom olika yrken) Att dom bland annat skulle hålla ett föredrag inför en klass. Men eftersom Tim-Joel likt mig då har världens scen skräck och på grund av sin nervositet råkade säga vissa saker som man kanske inte säger inför en 6e klassare åkte ut.....handlar inte programmet om hur man har utvecklats och hur bra man har gjort ifrån sig. Jag tyckte att det var en utveckling att bara gå upp och ställa sig där och snacka inför en grupp vilket han genom hela skolgången har undvikit, varit "sjuk" eller bara stuckit från skolan för att slippa göra det. Nej då åker han ut som verkligen gör någonting när det finns två tjejer kvar i programmet som inte gör ett skit. Dom står och sminkar sig i timmar för att slippa städa, smiter undan så fort det är någonting jag har inte sett någon av dom diska en enda gång under programmet.


Nej jag tyckte det var as kasst och jag menar de blir ingen rättvis jurry när det är föräldrar till barnen som sitter i huset som skall avgöra vem som skall vara kvar eller inte. Speciellt inte med tanke på att de finns en blåst pappa som anser att man skall göra så här mot sitt barn man skall som förälder åka hem till sina barn städa åt dom, diska åt dom, tvätta åt dom och försörja dom och ge dom allt dom pekar på. Och hans dotter gör aldrig fel. Va fan är det för jävla resonemang liksom. Enligt honom skall man alltså vara slav åt sina barn när dom flyttar hemifrån. Undrar om han hört talas om att man skall hjälpa till hemma och när man flyttar hemifrån så skall man klara sig själv....

Nej måste säga att händelsen i programmet idag drog ner hela programmet och jag tror att det blev så för många tyvärr.


Nu finns det bara en person kvar som är någorlunda värdig att vinna och vinner inte han nästa vecka då är det verkligen ett skit program.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Lensen - 6 juli 2011 21:45

Nu har jag bytt plats på min blogg och hoppas att ni skall följa mig där istället :)   http://melwinomamma.blogg.se ...

Av Caroline Lensen - 4 juli 2011 20:34

Då var det måndag igen... undrar egentligen hur många måndagar man kommer att vara med om innan man dör...IDag vaknade Melwin tidigt efter att ha skrikit till klockan halv tre på natten...vet inte varför riktigt mer än att han hellre ville vara uppe ...

Av Caroline Lensen - 3 juli 2011 13:39

Ja i helgen är vi i Trädet hos mina föräldrar, fast av dom två så är det bara min pappa som är här. Min mamma är i Göteborg och jobbar. Här är också två av mina bröder och min morfar var här igår men åkte tidigt idag för att åka på en loppis. Igår gj...

Av Caroline Lensen - 1 juli 2011 23:29

Ja idag har föräldrarna Lensén legat hemma sjuka med en liten piggelin kille, som haft en massa energi. Klockan 14.20 fick jag en tid till läkaren eftersom jag trodde jag fått hasfluss, men som tur var så var det inte så. När vi kom hem åt vi lite ma...

Av Caroline Lensen - 30 juni 2011 17:32

Ja idag har jag och Melwin varit hos tandläkaren och dom kollade hans tänder och jag fick beröm för att jag borstat dom så fint och dom tyckte han hade jätte fina tänder :) Då växte jag några meter kan jag ju ärligt säga. För ja det är jag som sköter...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards