mammatillMelwin

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Caroline Lensen - 11 januari 2011 23:20

Nej nu skall jag sätta mig framför tv:n en liten stund och sedan blir det sängen. Har lektion i morgon mellan 10.00 och 12.00 i Naturkunskap A usch :( men men det måste läsas så de är bara att kämpa på :)

Jag har bestämt mig för att denna terminen så skall jag vara bättre på att planera och inte spara allt tråkigt till sista minuten. Utan börja i tid och sitta lite varje dag :) Det finns en studieverkstad i skolan som är öppen varje dag där det finns lärare och sånt. Jag har bestämt att jag skall gå dit och sätta mig minst 2 timmar varje dag så att jag verkligen får saker gjorda och så skall jag hålla mig till att bara sitta uppe en natt i veckan. Helst ingen men vi får se. Jag hoppas att kunna hålla detta. Plus att jag måste hitta någonting nytt som motiverar mig att studera ännu har jag inte kommit på vad men de kommer nog.

Jag har inte heller ännu fått svar på om jag kommit in på Historia A men jag hoppas verkligen att jag får svar snart, för jag hatar att vänta och sen kan det ju faktiskt vara bra att veta så jag vet om jag måste söka någon annan kurs för jag måste ju ha studielån och bidrag för 100%.

Nej nu blir det tv och sen blir det sängen :) Natti natti och hoppas att ni haft en bra tisdag och att ni sover gott när ni väl lägger er om ni inte redan sover ;)

Av Caroline Lensen - 11 januari 2011 12:12

Hejsan på er allihopa :)

Idag hade jag ett möte med specialpedagogen på skolan :) eftersom jag har dyslexi...men utredningen jag gjorde är nio år gammal, så hon tyckte att det var dags att göra en ny och det känns skönt. Så idag har jag pratat med henne lite om min skoltid och sen har vi satt upp två tider för att göra utredningen :) Känns faktiskt skönt. Sen har jag fått svar ifrån min lärare i Svenska A att jag kan börja kursen :) Och något som känns ännu skönare är att jag har redan den boken hemma så en bok mindre att köpa :) dock kommer jag ändå behöva köpa två böcker i bokföringskursen istället. Men jag tjänade 338 kr på att jag redan har Svenska A boken :)

Nu skall jag gå och diska och städa för idag är det storstädning här hemma. Eftersom att jag börjar plugga ordentligt från och med nästa vecka är de skönt att ha storstädningen gjord :)

Men jag skriver lite senare :) Kram på er så länge :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards