mammatillMelwin

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Caroline Lensen - 9 januari 2011 23:47

Hmm på nyår var Magnus äldre son hos oss (Ludwig) och vi var hos mina föräldrar i Göteborg för att hjälpa dom att flytta ifrån sin femma i Högsbo. Som dom haft i 11 år alltså där jag spenderade min tonår, så man kan säga att där fanns en hel del minnen, kändes jätte konstigt att den helt plötsligt inte finns i deras ägo.

Men i alla fall på nyår var vi och kollade på fyverkeri i Göteborg city som dom alltid bränner av. Sen åkte vi hem och käkade lite gott och hade det allmänt mysigt :) Vi tolv skålade vi och jag fick lov att gå in och ge Melwin en puss och önska min prins ett GOTT NYTT ÅR eftersom han hade somnat långt innan 00.00 Strax efter tolv fick Ludwig också gå till sängs eftersom han var så trött att han inte kunde sitta upp knappt.

Dagen efter nyår var det dags att börja köra iväg alla saker i lägenheten till mamma och pappas hus. Så bilarna lastades full (mammas och pappas och min morfars) plus ett släp. Vi åkte upp med det till huset tömde de och sedan åkte familjen Lensén hem, vi fick låna mammas och pappas bil. Eftersom att jag skulle tillbaka och hämta min lillebror i huset så vi kunde åka till Göteborg och hjälpa mamma och pappa med det sista.

Vi höll på till lite över 22.00 med att packa bilen och släpet, min ena lillebror och hans tjej gick hem medan pappa och min andra lillebror åkte till huset och lastade ur en del ur kärran, så mycket som dom orkade. Mamma och jag och även Melwin stannade kvar i femman för att städa. Vi höll på till klockan var 07.20 på morgonen och klockan 07.40 kom dom för att besikta lägenheten. Vi packade in det sista i bilen körde ner med en madrass till min lillebror som vi stälde utanför hans dörr och sedan begav vi oss till trädet :)

Men problemet var att ingen av oss hade sovit så vi var jätte trötta, så för att hålla oss på vägen fick vi byta förare. Sedan efter denna jobbiga natt har jag haft en del värk och sovit en del så minst tre dagar har bara varit konstiga.

Nu är jag på fötter igen och i morgon är det första dagen i skolan :) Det börjar med ett allmänt möte mellan 10.00-12.00 sen är inte nästa lektion förrän på onsdag :)

Av Caroline Lensen - 9 januari 2011 19:05

Ja det var ju mer än två veckor sedan men eftersom jag inte skrivit något om de så tänkte jag bara skriva några få rader. Vi firade julafton ute i mammas och pappas hus i Trädet och där fanns, min mamma och pappa, Mina bröder Marcus och Mathias och sen min morfar. Och så var det jag och Magnus och Melwin så klart :) Vi åkte ut till huset dagen innan för att julpynta lite och göra lite mysigt till alla skulle komma på julafton :)

Sen på Julafton så åt vi gott och tomten var på besök och vi hade det jätte mysigt :) Melwin fick en himlans massa paket och öppnade dom flesta faktiskt helt själv :). Men jag tror att han vart lite förvirrad för när han hade öppnat ett paket och precis börjat att leka med de då fick han helt plötsligt ett nytt :)  Men han verkade väldigt nöjd med sina julklappar :) Han fick en favorit ganska så direkt också och det var en brandbil som låter med massa olika ljud som han fick av sin mormor och morfar :)

Skall ta lite kort senare någon dag på Melwins julklappar och lägga upp :)

Vi fick också lite julklappar :) presentkort, tvål, pengar m.m och av min man fick jag en jätte fin klocka och ett jätte fint halsband som jag tyvärr inte kunde använda för det började klia jätte mycket och det sjuka är att när jag gick tillbaka med det så sa dom att det skulle vara nickeltestat men de måste ju ha funnits nickel i det eftersom att det kliade som fan.

Men skall köpa någon annan julklapp för det :( tyvärr.

Det var våran julafton och det var jätte mysigt tyvärr så fattades de lite folk som hade gjort det ännu mysigare :(

Av Caroline Lensen - 9 januari 2011 18:43

I torsdags den 6e januari :9 tog melwin sina första steg utan att hålla sig i han hade tagit ett snubblande steg till sin mormor på juldagen, men den 6e januari tog han fyra, ganska ostadiga steg, till sin pappa utan att hålla sig i. Kan ni förstå att man kände sig stolt då :) det var en helt underbar känsla. Sen efter det så har han tagit några steg tre vacklande steg till morbror Mathias och tre till sin morfar :) så nu är det nog inte långt kvar tills han promenerar :)

Och idag höll jag Melwin i en hand och han promenerade förut har man varit tvungen att hålla honom i båda händerna :) så nu är det nära :) hihi Min lilla sötnos :)

Av Caroline Lensen - 9 januari 2011 18:25

Så nu har mitt jullov tagit slut eller lättare sagt i morgon, men nu är jag tillbaka på bloggen :) och jag har ju en del att skriva om faktiskt men skall nog skriva det i flera inlägg annars blir nog inlägget lite för långt. Så under kvällen skall jag försöka att lägga upp lite korta inlägg om vad som hänt dessa dagar som bloggen legat nere :)

Men börjar med det allra roligaste först :) haha

Puss på er så länge och hoppas att alla mina läsare kommer att komma tillbaka :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards