mammatillMelwin

Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Caroline Lensen - 30 augusti 2010 12:44

Idag vaknade jag och Melwin klockan 9 så vi skyndade oss upp och klädde på oss och gjorde oss i ordning för att gå till Mössebergskyrkans öppna förskola.

Det var första gången som vi var där, tyvärr glömde jag ju kameran men den skall jag komma ihåg nästa gång. Men det var i alla fall jätte trevligt, inte allt för mycket barn utan precis lagom. Melwin tyckte det var jätte mysigt och kröp runt och pratade med dom andra barnen och lekte med dom :) hihi mammas lilla kille är så sööt. Och när vi kom hem och la oss i soffan och Melwin fick nappen i munnen så somnade han med en gång :) så himla skönt hoppas bara att han sover en stund för i såna fall är ju de en jätte bra uttröttnings grej. Då måste vi bara skaffa oss ett busskort så att vi kan åka in till den som är i stan också för Mössebergskyrkans öppna förskola är bara öppen måndagar och onsdagar medan den i stan är öppen varje dag :)


Nu skall jag läsa lite samhällskunskap. Och ikväll skall jag köra till Lidköping för att ha lektion i Rättskunskap :)

Kram på er sålänge

Av Caroline Lensen - 30 augusti 2010 00:03

Denna helgen har varit jätte mysig :) I lördags åkte vi ner till pendelparkeringen och ställde mammas och pappas bli på gratis parkeringen och tog pendeltåget till Skövde där vi strosade runt lite grann. Vi skulle åka dit för att kolla lite kläder och köpa presenter till mina brorsbarn :) dock kunde jag inte köpa allt jag ville men hoppas att dom skall bli nöjda ändå. Tyvärr är de ju ibland ekonomi osv som sätter stopp för sånna saker men hade jag kunnat hade jag nog köpt allt :) hihi.

Men i alla fall, vi hade ingen aning om att det var matmässa i Skövde med massa mat stånd över hela staden och en hel del godsaker att smaka :). Vi köpte en jätte god ost i ett av stånden där på gatan.

Innan vi åkte tillbaka hem så var vi inne på Willys och handlade lite små saker, eftersom vi skulle ha ostbricka på kvällen och fira lite grann att vi hade varit förlovade i 2 år. Yes i lördags den 28e så hade jag och min älskling varit förlovade i två år. Helt sjukt vad tiden går fort liksom. När vi kom tillbaka till Falköping körde vi hem de vi hade handlat och sen skulle vi åka ut med bilen till mammas och pappas hus. På vägen så ringde jag pappa för att be honom kolla när bussen tillbaka skulle gå, då visade det sig att den inte skulle gå förrän 16.18 och klockan var bara 13.30 så vi tog ett varv inne på coop och öb och åt lite glass på McDonald för att fördriva tiden lite. Sen när klockan var lite närmare 15.20 så började vi åka mot trädet :). Denna gången somnade Melwin direkt när vi kom ut på vägen och sov hela vägen :)

När vi väl kom hem igen så åt Melwin lite försenad mat och vi tog de lite lugnt. Jag och Melwin till och med somnade på soffan och hör och häpnad Melwin sov till klockan var halv tio sen vaknade han och var vaken en liten stund, sen fick han välling och somnade om när klockan var 23.30


Idag har vi inte gjort alls mycket, min morfar var förbi här idag och hade med lite fika. Så vi fikade lite grann och sen så klippte jag honom :)


Jag har också börjat med lite skolarbete, och i Engelskan skall vi läsa två böcker en som läraren har bestämt och en som vi själva väljer och jag har börjat läsa den som läraren har valt och den heter Tuesdays with Morrie. Än så länge verkar den hyfsad, men jag är inte så jätte duktig på Engelska så jag har räknat ut att jag måste läsa 26 sidor om dagen så jag hinner att läsa boken två gånger :)


Nu skall jag ta och göra mig i ordning för att få ett besök av John Blund så hoppas ni haft en trevlig helg och God Natt på er!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards