mammatillMelwin

Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Caroline Lensen - 5 augusti 2010 23:54

Idag har vi verkligen städat ordentligt, vi har gått igenom allt ifrån grunden och böjat röja i dom kartonger som fortfarande inte är uppackade.

Väldigt mycket skräp man samlar på sig, bara ett litet problem att vi vet nte vart vi skall kasta detta eftersom det inte verkar finnas något grovsoprum här.

Min mamma och pappa var här också på en kvälls fika efter deras långa biltur från Uppsala där dom hade varit och tittat på pappas nya barnbarn :) Så himla söta!! Min bror har nämligen fått tvillingar för er som inte läst detta :) Dom var ju så himla söööta, jag vill också åka upp och pussa på dom små.


Imorgon måste jag verkligen ringa till BVC för Melwin verkar ha något problem med sitt öga...det är rött och irriterat och så rinner de något konstigt därifrån nått geggigt. SÅ måste ta reda på vad det är som händer mammas lilla älskling.

Så vad händer annars då....hmmm inte så mycket idag mer än städning och städningen kommer att få fortsätta men inte nu.


Just det sen lite uppdatering angående katterna och hunden, för er som inte har läst det så har vi just nu två kattungar här meningen är att mina föräldrar skall ha en men dom vill inte ta hem den förrän dom flyttat till huset så vi lovade att vi kunde ta hand om den så länge. Och nu i några dagar har dom fått vara ute lite var och turats om, men idag bestämde vi att vi skulle prova att släppa ut dom tillsammans och det har gått jätte bra. Visst är det lite gnäll och lite fräsningar åt olika håll men inga som helst tendenser till att skada varandra. Så jag tror att detta kan bli bra ett nytt försök skall göras i morgon. Men den lilla pojkkatten kommer än sålänge bäst ihop med Obelix.


Nu skall jag gå och sova så natti natti på er!! OCh hoppas ni sover gott

Av Caroline Lensen - 5 augusti 2010 23:47

Ludwig = L och Magnus = M


L: Pappa gillar du musar?

M: Ja då

L: Har du sätt en mus någon gång?

M: Ja några stycken. Har du?

L: Ja, jag skulle vilja ha en mus.

M: Jasså vad då för mus?

L: En stor hårig mus!! Pappa har du någon mus?

M: Ja jag har en.

L: Pappa kan jag få se den?

M: Nej den har gömt sig förtillfället.

L: Pappa gillar du håriga musar?

M: Nej.

L: Vad gillar du för musar då?

M: (Här kommer ett stort gapskratt fårn både mig och Magnus)


Diskussionen fortsatte ett bra tag om att det finns stora, små, tjocka och smala musar. Problemet var nog bara att vi vuxna var lite trötta och omvandlade denna diskussion till någonting helt annat. Är helt säker på att vi inte menade samma sak.

Av Caroline Lensen - 5 augusti 2010 12:47

Skulle bli jätte glad om alla som läser ville skriva en kommentar till mig skulle vara kul att veta vilka ni är!! Snälla :) TACK

Av Caroline Lensen - 5 augusti 2010 12:43

Idag blir det en städdag :) väntar bara på att Magnus skall komma hem ifrån stan för han har varit och köpt snus. Senare sen skall jag även skriva om ett roligt samtalsämne som vi hade vid matbordet idag!! Idag blir det en städ dag är vekligen i behov av det här hemma :) egentligen skulle vi också försökt att få tag i en tvätt tid denna veckan men det verkar som att alla andra också tänkt den tanken, det finns inte en enda tvättid ledig.....så himla skumt.


Lilleman ligger och sover sött ett litet tag till i alla fall får vi hoppas :) skriver lite mer senare men nu ska här städas!!


Puss och Kram på er!!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards