mammatillMelwin

Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Caroline Lensen - 24 augusti 2010 12:32

Så nu har jag gjort om min blogg lite grann :)

Så vad händer idag?? Inte så jätte mycket inplanerat det är ju jätte dåligt väder ute och Magnus jobbar han skulle vara på ett nytt ställe idag så tror att han var lite nervös i morse fast han inte skulle erkänna de ;). Jag och Melwin gick upp klockan 8 och han har hållt i gång sen dess....när skall han slockna liksom. Haha om han fick bestämma aldrig. Han har ju jätte kul med allt som han kan få tag i öppna skåp och luckor och jaga små katter. Måste vara kul att ha så mycket nytt att upptäcka. Men nu skall mamma förstöra de roliga genom att gå och nana hom för hans ögon rullar ju snart bara runt av trötthet. Sen skall jag börja städa lite här.

Ni får ha de så bra så länge och puss på er!!

Av Caroline Lensen - 24 augusti 2010 00:02

NU har det varit lite dålig uppdatering här, men det har inte hänt så mycket att skriva om så det är därför jag inte har skrivit, jag menar kan inte vara så kul att bara läsa massa blaja. Sen önskar jag så att jag hade haft en kamera så jag kunde lägga upp lite bilder åt er, kanske hade varit kul att få se våran stora kille som växer så det knakar. Han har just nu 6 stycken tänder på gång, helt sjukt vad tiden bara rinner iväg om 1 vecka och 2 månader då är han ett år!! Vart tog tiden vägen?? Kändes som de bara var några dagar sedan som han låg där i min famn och vi båda var trötta efter förlossningen.

Men nej nej mammas kille skall snart bli ett år, så dags att börja planera inför de för det skall bli den bästa ett årsdagen någonsin. Visserligen kommer han bara att ha en :).

Så vad har då hänt under tiden som jag inte skrivit....inte så mycket faktiskt. Magnus jobbade hela helgen och har därför varit i Göteborg så jag och lilleman och katterna (som för övrigt ännu inte fått ett namn) har varit ensama hemma. Melwin älskar att krypa efter katterna, honan hon smiter iväg men hanen han bara sitter och tittar på honom.

Idag har Magnus varit hemma och meningen var att vi skulle gå upp till djurparken som ligger här där vi bor men det blåste up och skulle bli dåligt väder så vi skjuter upp det till en annan dag. Klockan ett var vi på 10 månaderskontroll på BVC och äntligen har vi fått en jätte bra BVC-sköterska dom andra vi har haft har bara varit bitter fittor som ser ner på än bara för att man är en ung mamma. Så lilleman vägde 9.920 gram och var 76,5 cm lång.

Hon tyckte att han verkade vara en pigg och glad liten kille som var nyfiken på allt :) och det stämmer ju jag menar om vi går i Nordstan och kollar så försöker han att prata med alla som går förbi honom. Sen frågade jag om dom har några öppna förskolor och så här eftersom vi är ny inflyttade och inte alls känner till stället måste man ju fråga sig fram. Så Mössebergs kyrkan som bara ligger 5 minuter härifrån har en öppen förskola på måndagar och onsdagar. Sen finns de en inne i stan där dom även har en grupp för unga föräldrar som jag funderar på om jag kanske skall gå till :) vore kul och träffa lite människor som man kanske kunde knyta lite kontakt med. Plus att det vore kul för Melwin att få träffa lite andra barn. Så det får bli någonting för oss när vi kommer hem ifrån våran resa :)

Nu måste jag verkligen gå och sova börjar bli jätte trött och i morgon skall jag försöka att städa lite här hemma :)

Hoppas ni haft en bra dag och natti natti på er!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards