mammatillMelwin

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Caroline Lensen - 26 augusti 2010 22:07

Alltså varför gör du så här mot mamma?? Pigg som en vet inte vad tror han att han är så han tror inte att han behöver sova. Igår sov lilleman 1 timme på hela dagen och sen så började jag natta honom vid 9 och han somnade vid 10 så sov han i 30 minuter....alltså 30 MINUTER.....och sen höll han mamma vaken till klockan HALV TVÅ PÅ NATTEN...vad är de för fel liksom??

Idag har han sovit kanske två timmar på dagen och somnade för en liten liten stund sedan. Och de sjuka är att så fort han är på väg att somna så skall han upp. och sitter man upp med honom och myser lite så så fort ögonen sluter sig då skriker han!! Vad skall man göra?? Finns det någon som har några tips på vad man kan göra. För jag har haft bra tålamod och brukar ha men skall erkänna att nu börjar faktiskt till och med mitt supertålamod snart att plana!! Och det är inte bara de att han somnar sent jag menar han vaknar ju 2-5 gånger på natten också.

Men jag älskar honom ändå :) problemet är väll bara att jag orar mig för honom kan ju inte vara bra att vara vaken så mycket när man är så liten läste någonstans att han skalll sov 14 timmar när man är i hans ålder och det gör han nog aldrig....hur mycket jag än försöker att natta honom!!

Av Caroline Lensen - 26 augusti 2010 17:05

IDag verkar som att det kan bli en bra dag :). Melwin väckte mig klockan 9.00 och klockan 9.22 så väckte han pappa :) haha. Sen när vi skulle byta blöja då ringer Melwins morfar och frågar om det är okej om han och mormor kommer förbi mellan 12 och 1. Och självklart är det de!! Jag menar inget dom behöver fråga ens ju haha. Så bytte lite blöja och plockade i ordning lite hemma medans pappa Magnus tog Melwin på en promenad ute så mamma fick göra de hon skulle i fred :)

Sen kom dom och tyvärr så låg ju Melwin och sov vilket inte var någon höjdare för mormor som bokstavligen satt och hoppades på att han skulle vakna ;) haha och när han väll öppnade ögonen så vara han i mormors famn på mindre än 3 sekunder. Måste ju bara säga att Melwin har verkligen världens bästa mormor och morfar som verkligen ställer upp i vått och tort!!

Sen körde faktiskt min mamma och pappa mig till skolan, dock var det inte långt för det tar faktiskt bara 8 minuter att gå men då han jag få träffa dom lite mer :) hihi.

Och alltså mitt första möte på skolan idag och det var Engelska A, fan de kändes bra! Känns kul att få någonting att göra, alltså inte för att jag inte har att göra men känns liksom på nått sätt skönt att få plugga och känna att man kommer någonstans i sina studier :). Det tråkiga är att det verkar som alla mina lörare gillar måndagar, för nästan alla träffar verkar vara uppsatta på måndagar så blir en hel del krockar men med Engelska läraren gick de ganska bra att komma överrens så hoppas på att de går lika bra med dom andra :). Nu hoppas vi bara att mina böcker kommer imorgon så att jag kan börja planera :)

Nu skall jag gå och pussa lite på mina pojkar och kanske fundera på någon mat! Puss på er!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards