mammatillMelwin

Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Caroline Lensen - 13 februari 2010 22:42

Nej nu har jag varit väldigt dålig på att skriva...men det har hänt en hel del saker för oss...tänker inte berätta allt för ni som känner mig vet vad det är som har hänt och alla andra behöver inte veta....vi bor nu i Göteborg hemma hos min mamma och pappa i väntan på våran lägenhet i Falköping, som vi egentligen skulle ha flyttat in i redan den 1 mars men pga av att det vart lite struligt för dom som bor där så är datumet ändrat till den 1 april.

Att vi blev tvugna att flytta var inte sådär jätte kul kanske men ibland finns det inte mycket man kan göra, och visst kan man vara efterklok och säga att man skulle gjort vissa saker annorlunda, men vad tjänar man på det nu? Det som har hänt det har hänt, och vissa skäller på en och säger att ni skulle tänkt på det och tänkt på den och den.....men jag menar vi måste ju tänka på oss själva och nu blev det som det blev och visst jag förlorade personer längs vägen men jag har en familj jag måste tänka på det viktigaste för mig var att lösa det för mig och min familj och kan inte vissa människor acceptera det utan lägga skuld på mig eller andra över det vad skall jag då göra åt saken...?? Jag är jätte tacksam och glad över att jag har min mamma och pappa, en bättre mamma och pappa kan man inte hitta!!

Men i alla fall nu är vi i Göteborg ca 2 månader framåt och vi får göra det bästa av situationen :). Vilket inte är så svårt för det går faktiskt väldigt bra! Det enda jobbiga är att vi har haft diskussioner med BVC om hur vi skall göra med Melwins 3 månaders spruta för han hann inte att få den i Karlstad och då var meningen att han skulle få den här men än så länge har dom inte kunnat hjälpa oss...men nu lovade BVC sköterskan att hon skulle skicka Melwins journal till BVC här så skall ringa på måndag och kolla om dom har fått den så att lilleman kan få sin vaccination. Och för alla er nu då som tänker att det inte är bra att han inte fått den än så kan jag meddela att jag kände lika dant och var jätte uppstressad över det jag med men enligt dom som kan och vet så är det tydligen inte farligt att vänta utan det enda som händer är ju att hela vaccinationen skjuts upp.

Vi har inte hunnit göra sådär jätte mycket här i Göteborg, Ludwig var här i nästan en vecka och det var jätte trevligt :).

Och idag har vi firat Alla Hjärtans Dag i förväg, eftersom vi skall iväg till kyrkan i morgon och snacka med pastorn om Melwins dop. Så vi gick på bio eftersom Melwins mormor och morfar passade Melwin så var vi och kollade på Luftslottet som sprängdes. En riktigt bra film faktiskt eller alla dom tre filmerna är väldigt bra. Det var verkligen jätte mysigt att få göra någonting bara vi två! Det var ju ett tag sedan man får ju inte riktigt den tiden med varandra längre bara vi två när man har barn.

Sen när vi kom hem så pussade jag nästan ihjäl våran lilla kärlek :) sen var det bara att mata lilleman och sen laga vi lite mat och kollade på Melodifestivalen och åt semla :) mamma bakade semla.

Nej nu skall ta hand om mina små älsklingar och sedan blir det nog snart sängen! Nu skall jag försöka bättra mig och uppdatera er lite oftare :)

Natti natti på er och sov så sött

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards