mammatillMelwin

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Caroline Lensen - 21 juni 2011 20:14

Jag är en glad och omtänksam person, som bor i Falköping tillsammans med min man Magnus och våran gemensamma son Melwin. Vi har också för tillfället tre katter, varav två av dom är våra.
Jag är hemma med Melwin som är 20 månader snart och så pluggar jag heltid på distans på Komvux, med mål att bli klar med gymnasiet.

Jag är född i Karlstad men spenderade min uppväxt i Göteborg och flyttade tillbaka till Karlstad där jag fann min underbara man.

Jag är ensam tjej i en syskonskara på fyra bröder. Och tack vare det så har jag fått lära mig att ta för mig och stå upp för vad jag tycker och tänker. Jag har världens underbaraste syskon och föräldrar.

Många beskriver mig som en omtänksam, snäll, kärleksfull och underbar mamma.

Just nu har jag inte så jätte mycket fritid kanske hinner bli lite nu under sommaren då jag är hemma heltid utan studier och arbet med lilla prinsen, för annars går all min tid åt att vara hemma med Melwin och plugga vilket inte gör mig någonting :)

Om det är någonting mer ni vill veta om mig så är det bara att fråga på för jag kommer faktiskt inte på så mycket mer att skriva.


 

Av Caroline Lensen - 21 juni 2011 20:06

Ja då börjar vi igen med Melwin och hans potta :) eller jag skall rätta mig själv nu med en gång, han använder inte någon potta utan en sådan sits som man sätter på toaletten så att han kan sitta där eftersom pottan inte är någon höjdare, han gillar den bara när han har kläder på sig, men det gör inte mig någonting man slipper ju dubbelarbetet :) nu kommer han ju vänja sig direkt vid toaletten.


I alla fall vi börjar med en mjukstart så han har suttit på toaletten, 2 gånger bara idag och det resulterade inte i att det hände något mer än att han skrattade och såg väldigt stolt ut när han fick sitta där :). Så vi kör på i morgon igen :)



  





Av Caroline Lensen - 21 juni 2011 11:57

Nu kommer det en ny 30-dagars lista och jag hoppas på bättre lycka denna gången, förra blev ju aldrig klar. Men det ska vi se till att denna blir. Första inlägget kommer ikväll :)


Dag 01 - Om mig
Dag 02 - Det här ogillar jag
Dag 03 - Den här veckan
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Detta skulle jag vilja göra innan jag dör
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett pinsamt ögonblick
Dag 09 – Min framtid
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Ett sommarminne
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Saker jag stör mig på
Dag 14 – Något som ska hända
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min Idol 
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – I detta ögonblick tänker jag på
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Min favoritfilm
Dag 21 – Något som förändrat mig
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Något jag gillar
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Om jag vann 1 miljon.

 


Av Caroline Lensen - 21 juni 2011 11:06

Så nu är jag tillbaka här för att blogga :) hihi skall verkligen försöka hinna med att åtminstone göra ett inlägg varje dag. Igår hade vi en tuff dag här hemma då Melwin började morgonen med att spy och så fortsatte det till klockan 13.00 allt han drack och åt kom upp lika fort igen, snacka om att man blir orolig, tänkte direkt dom värsta tankarna, så som vätskebrist kommer det att resultera i om det fortsätter åtminstone två dagar. Men han drack lite vätskeersättning som vi hade hemma som jag köpte på apoteket sist som han var sjuk och det fick han behålla. Sen fick mitt lilla kakmonster till son syn på att det fanns kex hemma så det ville han ha och jag tänkte att det här kommer inte funka men det gjorde det, han fick behålla kexen och även lite gröt som jag lyckades peta i honom. Så nu idag har han inte spytt någonting men han är trött och hängig och tar nog igen sig efter gårdagen :) I morgon skall vi försöka hitta på något mysigt, någon som har något bra förslag vad man kan göra här i Falköping som kan vara kul för en kille på 1,5 år...?


I morgon om Melwin är piggare börjar vi också med potttränging tänkte jag, det som försvann bort eftersom jag hade så mycket att göra med skolan när vi väl började. Men Melwin är intresserad och nyfiken så i morgon ger vi det ett nytt försök :).


Och till er som är nyfikna hur det gått i skolan skall jag nu tala om det :)

Jag fick godkänt i Svenska B, Matte B, Naturkunskap A och Företagsekonomi A.

Svenska A har jag ett prov kvar att göra på all grammatik som jag skall göra den 29 juni och hoppas att det skall gå bra för då är jag godkänd i Svenska A jag tror ju inte provet skall vara några problem eftersom jag har nästan två veckor på mig att plugga. Sen ville min lärare i Svenska att jag skulle kolla igenom min faktauppsats och rätta till den lite så att hon kan få sätta VG på mig i kursen, så det betyget får jag återkomma med senare i Augusti, sen har vi då BOkföringen som jag skickade in inlämningen lite försent men så fort han rättat den så är jag godlkänd. Och företagsekonomi B fortsätter till hösten så det betyget kommer inte förrän i december. Sen var det företagsekonomi A som jag gjort MVG på alla inlämningar men var tvungen att göra en G-uppgift istället för prov så därför kunde jag inte få högre betyg, detta därför att min lilla prins låg hemma i 40 graders feber och inte ville släppa mamma och mammahjärtat smälte och kunde inte med att gå, så jag fick erbjudande av min lärare att göra provet i Augusti om jag ville ha ett högre betyg och det vill jag ju så det blir det också.


Så nästa termin läser jag:

  • Webbdesign
  • Marknadföring
  • Administrativ data
  • Företagsekonomi B
  • Redovisning och Beskattning

Så det är bara roliga ämnen och två ämnen mindre så jag hoppas på en bättre termin med mindre stress till hösten. Nu har jag en liten som inte vill sysselsätta sig själv mer så skall mysa med honom. Ni får gärna ställa frågor, eller skriva vad ni vill veta.

Kramar till er.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards