mammatillMelwin

Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Tilbaka

Av Caroline Lensen - 21 juni 2011 11:06

Så nu är jag tillbaka här för att blogga :) hihi skall verkligen försöka hinna med att åtminstone göra ett inlägg varje dag. Igår hade vi en tuff dag här hemma då Melwin började morgonen med att spy och så fortsatte det till klockan 13.00 allt han drack och åt kom upp lika fort igen, snacka om att man blir orolig, tänkte direkt dom värsta tankarna, så som vätskebrist kommer det att resultera i om det fortsätter åtminstone två dagar. Men han drack lite vätskeersättning som vi hade hemma som jag köpte på apoteket sist som han var sjuk och det fick han behålla. Sen fick mitt lilla kakmonster till son syn på att det fanns kex hemma så det ville han ha och jag tänkte att det här kommer inte funka men det gjorde det, han fick behålla kexen och även lite gröt som jag lyckades peta i honom. Så nu idag har han inte spytt någonting men han är trött och hängig och tar nog igen sig efter gårdagen :) I morgon skall vi försöka hitta på något mysigt, någon som har något bra förslag vad man kan göra här i Falköping som kan vara kul för en kille på 1,5 år...?


I morgon om Melwin är piggare börjar vi också med potttränging tänkte jag, det som försvann bort eftersom jag hade så mycket att göra med skolan när vi väl började. Men Melwin är intresserad och nyfiken så i morgon ger vi det ett nytt försök :).


Och till er som är nyfikna hur det gått i skolan skall jag nu tala om det :)

Jag fick godkänt i Svenska B, Matte B, Naturkunskap A och Företagsekonomi A.

Svenska A har jag ett prov kvar att göra på all grammatik som jag skall göra den 29 juni och hoppas att det skall gå bra för då är jag godkänd i Svenska A jag tror ju inte provet skall vara några problem eftersom jag har nästan två veckor på mig att plugga. Sen ville min lärare i Svenska att jag skulle kolla igenom min faktauppsats och rätta till den lite så att hon kan få sätta VG på mig i kursen, så det betyget får jag återkomma med senare i Augusti, sen har vi då BOkföringen som jag skickade in inlämningen lite försent men så fort han rättat den så är jag godlkänd. Och företagsekonomi B fortsätter till hösten så det betyget kommer inte förrän i december. Sen var det företagsekonomi A som jag gjort MVG på alla inlämningar men var tvungen att göra en G-uppgift istället för prov så därför kunde jag inte få högre betyg, detta därför att min lilla prins låg hemma i 40 graders feber och inte ville släppa mamma och mammahjärtat smälte och kunde inte med att gå, så jag fick erbjudande av min lärare att göra provet i Augusti om jag ville ha ett högre betyg och det vill jag ju så det blir det också.


Så nästa termin läser jag:

  • Webbdesign
  • Marknadföring
  • Administrativ data
  • Företagsekonomi B
  • Redovisning och Beskattning

Så det är bara roliga ämnen och två ämnen mindre så jag hoppas på en bättre termin med mindre stress till hösten. Nu har jag en liten som inte vill sysselsätta sig själv mer så skall mysa med honom. Ni får gärna ställa frågor, eller skriva vad ni vill veta.

Kramar till er.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Lensen - 6 juli 2011 21:45

Nu har jag bytt plats på min blogg och hoppas att ni skall följa mig där istället :)   http://melwinomamma.blogg.se ...

Av Caroline Lensen - 4 juli 2011 20:34

Då var det måndag igen... undrar egentligen hur många måndagar man kommer att vara med om innan man dör...IDag vaknade Melwin tidigt efter att ha skrikit till klockan halv tre på natten...vet inte varför riktigt mer än att han hellre ville vara uppe ...

Av Caroline Lensen - 3 juli 2011 13:39

Ja i helgen är vi i Trädet hos mina föräldrar, fast av dom två så är det bara min pappa som är här. Min mamma är i Göteborg och jobbar. Här är också två av mina bröder och min morfar var här igår men åkte tidigt idag för att åka på en loppis. Igår gj...

Av Caroline Lensen - 1 juli 2011 23:29

Ja idag har föräldrarna Lensén legat hemma sjuka med en liten piggelin kille, som haft en massa energi. Klockan 14.20 fick jag en tid till läkaren eftersom jag trodde jag fått hasfluss, men som tur var så var det inte så. När vi kom hem åt vi lite ma...

Av Caroline Lensen - 30 juni 2011 17:32

Ja idag har jag och Melwin varit hos tandläkaren och dom kollade hans tänder och jag fick beröm för att jag borstat dom så fint och dom tyckte han hade jätte fina tänder :) Då växte jag några meter kan jag ju ärligt säga. För ja det är jag som sköter...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards