mammatillMelwin

Alla inlägg under april 2010

Av Caroline Lensen - 4 april 2010 19:21

Usch alltså denna dagen är verkligen jätte seg, känns inte som att den skall ta slut, hur mycket man än gör. Har tvättat lagat mat och tagit hand om lilleman som alldeles för en stund sedan däckade i sängen och var helt slut efter att ha tvångs hållit sig vaken typ hela dagen.

Sen måste jag få klaga lite också, hihi den tvättstugan som finns här där mamma och pappa bor den är ju skrämmande dålig!! Alltså tvättade en tvätt klockan 14.00 som var klar klockan 15.00 och den har hängt i torkrummet sen dess och är fortfarande inte torr än när jag var nere och kände klockan 19.00 Det är ju sjukt att man skall kräva hyra från folk och grejer när man inte ens kan se till så att ens hyresgäster får sin tvätt torr när dom tvättar.

Men skulle man däremot komma försent med hyran typ 2 veckor så skulle dom bli galna ganska sjukt egentligen tycker jag.

Till middag idag blev det i alla fall revbensspjäll och potatsgratäng mycket gott :). Nu sitter jag bara här och vet verkligen inte vad jag skall hitta på Melwin ligger och sover och Magnus är och hjälper min storebror att bära lite möbler in på lagret.

Nu känns det som jag bara skriver en massa skit så jag skall sluta och skriver lite senare om jag har något vettigare att skriva :P Puss på er!!

Av Caroline Lensen - 4 april 2010 13:11

Nu har det varit mycket igen och jag har glömt av lite att blogga.

Det är nämligen så att jag har en liten plutt som är jätte mammig, det är just nu nästan bara mamma som gäller, visst det är jätte mysigt men det tar också lite på krafterna för även om man inte vill erkänna det som förälder utan många vill få det att verka som allt är perfekt och att man flyger på rosa moln och visst så är det men inbland känns det också jobbigt och man känner att man behöver lite egen tid,vilket är väldigt svårt att få med ett litet barn som nästan bara nöjer sg med mamma.

Igår åtMelwin köttfärssås och spaghettei :) Det verkade som att det var populärt, igår låg han även på magen på golvet och hasar sig bakåt. Han kan fortfarande inte ta sig framåt men man märker frustrationen och hur arg han blir när han inte kommer framåt.

Annars har det inte hänt sådär jätte mycket idag är älsklingen ledig första dagen på länge och vi skall tvätta lite så att vi har kläder att ta på oss :).

Det är jätte fint väder och morgonen idag började med en långpromenad på nästan 1 timme med Obelix, det var verkligen jätte mysigt det känns som att våren är på väg och den är verkligen mer än välkommen!! I morgon fyller Obelix 2 år, stor pojke :). Nu vaknar lilleman så nu måste jag avsluta men skall försöka få tid ikväll att skriva mer. Puss på er

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards