mammatillMelwin

Alla inlägg den 16 april 2010

Av Caroline Lensen - 16 april 2010 23:52

Nu blir det snart till att sova för dagen, idag har det inte hänt sådär jätte mycket vi har tvättat alla våra kläder och sen så lagade jag mat och det resulterade i kyckling med ris, blev faktiskt väldigt gott om jag får säga det själv. Tvätten blev inte klar så det blir till att gå upp tidigt i morgon bitti och fortsätta att se till att det blir torrt, som jag har skrivit tidigare så har dom vidrigt dåliga torkrum i det här huset. Nu på kvällen så har vi käkat lite godis och myst framför en film som gick på 5:an



Men jag skall väll vara ärlig och säga att det var absolut inte den bästa filmen jag har sett! Men men man kan ju inte veta det innan man har sett en film, men nu vet vi och den lär vi inte se mer. Men det var mysigt att nästan hela familjen var samlad.

Nu skall vi snart gå och lägga oss i vårat n städade rum som vi äntligen har fått i ordning på så nu blev det ganska mysigt faktiskt, Melwin sover redan i mormors knä, men han kanske vaknar och vill ha lite mat nu när vi flyttar honom. Men det har verklgen varit det bästa att ge honom gröt på kvällen för det gör att han vaknar inte alls lika ofta på kvällen och vill äta så det känns jätte skönt.

        

Så han har sina små rutiner mat vid tolv som idag bestod av


Bilerna är tagna ifrån

http://semperbarnmat.se/sv/product/productdetail/4/45

http://www.nestlebaby.com/se/baby_nutrition/products/

där kan ni hitta lite olika alternativ till mat och sånt till era små sötnosar :)


Go natt på er!! Jag älskar mina pojkar Melwin, Magnus och Obelix

Av Caroline Lensen - 16 april 2010 11:40

Så nu var det då fredag igen :) Känns som tiden bara rinner iväg, i helgen är min älskling ledig så vi tänkte att v skall försöka hitta på något kul hoppas bara att det fina vädret får vara kvar och att jag och Melwin får lov att bli friska, ingen av oss har feber längre men snoriga och hostiga speciellt lilleman.

Så vad hände igår efter jag hade skrvit...hmm inte sådär jätte mycket vi åkte hem och jag och min lillebror hjälptes åt att steka pannkakor och sen så kollade vi på en film allihopa förutom min ena lillebror och Melwin som somnade efter ca halva filmen i sin mormors knä.

Filmen var faktikst väldigt bra, fast den började lite tråkigt eller lite sorgligt, men verkligen en film att se måste jag ju säga :) Men jag gillar verkligen disney filmer fast jag måste väll säga att jag tycker att klassikerna är bättre, som Lejonkungen, Snövit osv, så jag längtar tills Melwin kommer upp i den åldern då han börjar att uppskatta dessa filmer.

Så några planer för denna fredagskväll finns faktiskt inte mer än att jag skall försöka krya på mig och ta hand om min lilla andra sjukling. Nu kommer snart min älskling hem på lunch så skall pussa lite på honom men skriver kanske senare!! Puss på er!!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards