mammatillMelwin

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Caroline Lensen - 13 januari 2010 20:40

Fy fan idag känner jag mig som en gammal gnäll kärring...Skall ta det från början, dagen började med att jag gick ut med Obelix...och det gick ju bra. Sen så skulle vi åka ner till stan och gå till skolan för att först tacka ja till Lindas plats på skolan och sedan så skulle jag snacka med dom om hur det blir för mina studier denna terminen, men den kvinnan som jag skulle prata med hon var hemma med vård av barn så kunde inte snacka med henne, vilket fick mig att börja fundera lite grann....kommer jag verkligen orka att plugga denna terminen och vara hemma och ta hand om Melwin...? Eller är jag fortfarande trött och behöver vila, för även om inte förlossningen var jobbig så skall jag väll erkänna att jag fortfarande känner mig trött och orkeslös, så efter att ha funderat lite grann fram och tillbaka med för och nackdelar så har jag bestämt mig för att jag skall ta ut min mamma ledighet från och med idag, men samtidigt så skall jag ordna så att jag blir godkänd i samhällskunskapen och försöka prata med min förra mattelärare och se om jag kanske kan få läsa upp och få ett betyg i matten.

Sedan efter jag varit på skolan så skulle jag åka till Willys och handla lite och på bussen på väg till Willys så sitter det två ungdomar där som man ställer barnvagnen på det två sättet som finns där, och dom ser att jag kommer och skall gå på med barnvagnen men ändå flyttar dom sig inte så jag måste be dom "Ursäkta mig kan ni flytta på er så jag får på vagnen.", och då hoppade dom till dom platserna som är en säten som också är där som man ställer vagnen, och på hållplatsen efter så kommer det på ttligare en vagn och när jag skall flytta min vagn åt sidan så damen kommer på med sitt barnbarn då flyttar inte dessa ungdomar på sig....och jag bara men ursäkta mig behöver ni glasögon eller!!?? Ser ni inte att det kommer fler barnvagnar som också behöver komma på?? Motvilligt så flyttar dom på sig och sitter där och ser allmänt griniga ut, jävla respektlösa jävlar!! I alla fall jag handlade sen tog jag bussen precis utanför Willys in till stan där jag fick byta buss eftersom den bussen inte går hela vägen hem till oss!

Och när jag stog där så stog det en kvinna med en kartong med en tv i som hade stått där längre än jag och väntade på bussen, så jag gick fram och ställde mig typ jämte henne så ingen skulle knö sig före på bussen eftersom man inte kan stå hur många som helst på bussen...Helt plötsligt så kommer det en annan kvinna som också har barnvagn och försöker knö sig före men hon lyckades inte....och när hon damen med tv:n skall gå på så säger hon till mig, du kan gå på först så jag går på och precis när jag skall kliva på bussen så kommer den andra kärringen och försöker köra på mig med sin jävla barnvagn...snälla har folk så himla bråttom bara för att hon knör på mig så går det liksom inte fortare...åhhh jag blir så himla irriterad då försökte hon liksom knö sig före hon damen med tv:n liksom men då blev jag så irriterad så jag gjorde plats för henne jämte min vagn där hon kunde ställa tv:n. Hon blev jätte glad och tacksam för att hon fick plats....fy fan känner mig som sagt som en gnäll kärring men va fan folk kan väll visa lite hänsyn och lite respekt i alla fall!!!

Nej nu vet jag inte riktigt vad jag skall göra....

Nu är det bara 2 dagar kvar till Linda kommer :)

Skriver kanske senare :) Kram på er

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards