mammatillMelwin

Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Caroline Lensen - 14 juli 2010 16:04

Då sov han äntligen efter 30 minuters skrik och massor med tårar, men det går bättre och bättre. Läste igår om separationsfasen eller vad det heter och den kommer tydligen någonstans i denna åldern, kan det vara därför som han inte vill somna för att han är rädd att vi skall vara borta när han vaknar...Eller är de bara så att han har ärvt mammas och pappas envishet och bestämdhet och att ingen annan skall säga vad han skall göra haha??!!!

Han blir liksom skit sur om man tar någonting ifrån honom som han inte får ha eller om du säger nej till honom och flyttar honom från en plats till en anna så kan han krypa tillbaka dit hundra gånger även om man flyttar bort honom 100 gånger.

Ja vi får väll se när han blir lite större :) Nu skall jag i alla fall passa på att göra lite nytta medans min ängel sover!!


Av Caroline Lensen - 14 juli 2010 14:44

JA för er då som inte läst det tidigare så jobbar ju Magnus kvar i Göteborg och det innebär lite mer än en timmes tåg resa varje dag plus en 30 minuters spårvagns resa och 20 minuters promenad så idag jobbar han kväll och börjar 13.30 och måste då gå hemifrån klockan 10.30 och är inte hemma igen förrän 00.40 ungefär.

Visst det är jätte bra att han jobbar och så men trågit för mig och Melwin eftersom han jobbar väldigt mycket så ser vi inte honom så jätte mycket.


Men samtidigt så tror jag att det är bra för ett förhållande att få sakna varandra lite grann!! Fast jag saknar honom sjukt mycket!!!

Känns liksom tomt här hemma utan honom de stämmer liksom inte när han inte är här. Men men det blir en himla massa sms varje dag och massa pussar när han väl kommer hem min älskling!!


Nu skall jag underhålla Melwin sen är de snart dags för honom att sova igen försöker att sätta in lite sovrutiner på de busfröt för han vill inte sova men nu är mamma hård!!


Puss och Kram på er så länge!!

Av Caroline Lensen - 14 juli 2010 00:18

IDag känner jag mig faktiskt mycket bättre har dock lite ont i halsen fortfarande men ingen feber. Melwin har inte heller feber men slemmhosta och snorig.

Magnus jobbade idag efter att ha varit sjuk i ett par dagar och så har han jobb hela veckan enda fram tills på lördag.


Så vad har jag gjort idag inte så himla mycket faktiskt....jag har städat köket hade maten klar till min man när han kom hem, vart på promenad med Obelix och bytt ett antal blöjor.

På Torsdag eller fredag så bär det av tll Göteborg för att hjälpa till lite därborta och så saknar ju Melwin mormor och morfar och sina morbröder :) Så det skall bli mysigt. Vi kommer att vara där nere ett tag för att hjälpa dom röja och så inför deras flytt.

Just nu sitter jag bara och njuter av lugnet, Melwin somnade vid 23.30 Så vi får hoppas att han sover en stund för nu skall hans mamma också gå och nana för i morgon har vi en del att göra. Och Magnus jobbar kväll så han är inte hemma förrän 00.30 så det blir tråkigt men men får ju en chans att sakna min underbara man :)

Snacka om att vara världens lyckligaste tjej :) Älskar mina prinsar!!


God natt på er!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards