mammatillMelwin

Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Caroline Lensen - 12 juli 2010 23:11

Idag fick det bli en tripp till Skövde trots att vi är lite små dåliga här hemma. Men nu har vi varit inne i tre dagar och vi alla behövde komma ut och se lite folk. Så vi duschade klädde på oss och tog bussen in till centralen för att hoppa på tåget till Skövde.

Duschningen hade vi kunnat hoppa över för när vi var 20 meter hemifrån så var man ändå redan svettig, det är ju sjukt varmt och kvavt ute.

Väl framme i Skövde gick vi runt lite i stan där hittade vi ett apotek så vi köpte snorsugsfilter till Melwin så vi kunde snyta honom när vi kom hem, för när han vaknade i morse så var han full av snor, så inatt slipper han de!!

Sen tog vi bussen till nått köpcentrum där vi tog en runda och tittade lite grann. Här i Falköping fin

ns det inte så mycket shopping möjlgheter men nu vet man att nästa gång man får pengar och behöver shoppa så är det bara att ta tåget 18 minuter till Skövde :)


När vi kom hem så var vi alla varma och irriterade så det fick bli en kall dusch och ett ljummet bad till lilleman. Sen åt vi lite mat kollade lite på tv och vid ca 22.30 så somnade lilleman efter en del tårar och gnäll, så vi får väll se hur länge han sover. Men nu får man inte vara allt för chockad om han vaknar några gånger eftersom han är sjuk.

Men nu skall jag göra mig i ordning för att sova är som sagt fortfarande dålig så ni får ha en underbar kväll och natti natti på er!!

Av Caroline Lensen - 12 juli 2010 00:12

Idag har det inte vart någon vidare dag, hela familjen (dock inte Obelix) är sjuka :( så här har vi inte gjort alls mycket bara legat framför tv:n och försökt att krya på oss. Sen tog jag och Melwin en promenad in till stan för vi skulle köpa filter till Melwins snorsug men det visade sig att dom inte hade de där så vi får lov att försöka hitta ett apotek i morgon om inte lillemans näsa är bättre.


TIPS!!!

Jag tar jätte gärna emot tips och råd på hur man skall få den lille envisa skiten att vilja sova! Kan ta mellan 1-3 timmar att natta honom. Han kan hålla sig vaken till 23.00 och ibland till och med till 00.30 Även om jag går in i sovrummet med honom och lägger mig och nattar honom i lugn och ro så fort han hamnar på ryggen eller börjar förstå att det är dags för nattning så gallskriker han. Och det värsta är att han ger sig inte han skriker och skriker tills han inte får luft.

Så snälla om ni har några bra förslag så ge mig dom.

Och det sjuka är att nu kanske ni tror att han sover mycket på dagen men det gör han inte det heller mellan 30 min till 1,5 h max. Någon dag kan det bli 2 timmar men det är väldigt sällan!


För er som undrar så mår Obelix mycket bättre han haltar inte längre och verkar väldigt pigg och glad.


Nu skall jag kolla några små saker sen skall jag gå och sova men som sagt glöm inte om ni har nått tips skriv de till mig blir så tacksam!!


Natti natti på er!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards