mammatillMelwin

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Polisen!

Av Caroline Lensen - 19 april 2011 15:47

Ja då var det ju ett tag sedan som jag skrev här, och det har ju som dom flesta redan vet berott på att jag har så himla mycket att göra. Men jag kände att jag var tvungen att skriva om vad som hände igår. Igår var vi på väg till Göteborg för att Magnus skulle till sitt gamla jobb för att se om han kanske kunde få sommarjobb där. och efter det så åkte vi till lagret på hisingen där min morfar hade lite saker som skulle in i bilen.


Sen mötte vi upp min pappa på 421 där jag använde mitt presentkort jag fick när jag fylde år och köpte ett par byxor, ett par leggins och en jätte fin tröja. Sen fick Melwin en vår mössa. Sen fick han två jätte fina skor av sin mormor och morfar :) ska lägga in bilder på dom senare :)


När vi var klara där åkte vi och käkade lite Burger King :)

Efter det så mötte vi upp min storebror borta vid bilverkstaden där morfars trasiga bil stog och så bogserade dom undan den till en parkering i Högsbo. Då frågade min bror Magnus om han kunde hjälpa honom att få  loss bilstereon i morfars bil eftersom han ville köpa den av min morfar, så medan Magnus gjorde det så lekte vi andra på lekplatsen. Helt plötsligt när jag tittar upp mot bilen så stor Magnus med händerna på biltaket och särade ben med tre poliser bakom sig och ytterligare 3-4 cicil poliser bakom. Så jag och morfar gick upp och morfar plockade snabbt upp sin legitimation och talade om att det var hans bil och han bett Magnuys ta ut sterion, eftersom vi trodde att det var därför dom kom. Men det visade sig snabbt att det var inte därför som dom var påväg utan folk hade ringt Dåå förstod vi att det var Ludwigs pistol (leksakspistol) som dom hade trott var riktig, så jag hämtade den och visade den för polisen och då åkte dom civila med en gång, men dom andra stannade kvar och gick igenom bilen (vilket är en rutin) sen berättade den ena polisen att det var tre piketbilar på väg med dragna vapen och att det gått ut Storlarm över hela Göteborg!! Haha fatta vilket missförstånd det kan bli.

Och detta får mig att fundera lite, varför gör dom leksaks pistolerna så himla lika dom riktiga? Visst det finns den där röda lillaploppen längst fram men denna pistolen bestod även av en ljuddämpare som går att skruva av och där på satt den röda ploppen och inte i själva pistolen. Men kunde dom inte ha någon speciell färg istället eller konstruera dom på nått annat sätt liksom.


Så man kan ju säga att vi hade en händelserik dag igår, tur att den slutade så bra. Tänk liksom om dom hade kommit med dragna vapen....usch.


 

 
 
krle

krle

19 april 2011 17:31

Haha fan vilken nice dag :P

Vad har ni gjort idag då, då det är soligt och nice väder som igår :))
---
Vill du veta hur du kan tjäna pengar väldigt snabbt och väldigt lätt.
Gå in på min blogg där du kommer hitta länk till hemsidan som är ganska populär i Sverige.

Medlemskapet är helt gratis och direkt efter att du aktiverat medlemskapet så får du 20kr på kontot.
Om du klickar på gilla knappen på deras hemsida så får du 25kr
Därefter så tjänar du in pengar genom att värva vänner (8kr per person)
Och du kan shopa på tex nelly.com och få tillbaks en vis summa

Check it out ;)

kram

http://www.nattstad.se/krstojkrle

Caroline Lensen

19 april 2011 22:06

tack för tipset :) Idag har vi bara tagit det lugnt eftersom vi hade en liten kille som reagerade ganska starkt på händelsen igår.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Lensen - 6 juli 2011 21:45

Nu har jag bytt plats på min blogg och hoppas att ni skall följa mig där istället :)   http://melwinomamma.blogg.se ...

Av Caroline Lensen - 4 juli 2011 20:34

Då var det måndag igen... undrar egentligen hur många måndagar man kommer att vara med om innan man dör...IDag vaknade Melwin tidigt efter att ha skrikit till klockan halv tre på natten...vet inte varför riktigt mer än att han hellre ville vara uppe ...

Av Caroline Lensen - 3 juli 2011 13:39

Ja i helgen är vi i Trädet hos mina föräldrar, fast av dom två så är det bara min pappa som är här. Min mamma är i Göteborg och jobbar. Här är också två av mina bröder och min morfar var här igår men åkte tidigt idag för att åka på en loppis. Igår gj...

Av Caroline Lensen - 1 juli 2011 23:29

Ja idag har föräldrarna Lensén legat hemma sjuka med en liten piggelin kille, som haft en massa energi. Klockan 14.20 fick jag en tid till läkaren eftersom jag trodde jag fått hasfluss, men som tur var så var det inte så. När vi kom hem åt vi lite ma...

Av Caroline Lensen - 30 juni 2011 17:32

Ja idag har jag och Melwin varit hos tandläkaren och dom kollade hans tänder och jag fick beröm för att jag borstat dom så fint och dom tyckte han hade jätte fina tänder :) Då växte jag några meter kan jag ju ärligt säga. För ja det är jag som sköter...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards