mammatillMelwin

Alla inlägg under mars 2011

Av Caroline Lensen - 9 mars 2011 23:12

Här kommer en test :9 provade att lägga in en liten film som jag filmade på melwin när han är ute och promenerar :)

Jag vet inte hur man får det att vända på sig men det kanske inte går...? Någon som vet hur man gör så får ni gärna skriva till mig :)



 

Av Caroline Lensen - 9 mars 2011 23:00

Så nu har vi kommit till nuläge :) Så vad har hänt idag?? Jo i natt så höll Melwin oss vakna från klockan ca 21.00 till 02.00 och bara skrek och så fort jag tog på hans ben så verkade han ha jätte ont. Detta har skett några nätter men jag har inte tänkt så mycket på det förräns igår kväll när det blev så påtagligt att han verkligen hade ont.. Så i morse så ringde jag till BVC och vi fick en tid till sköterskan klockan 09.00 och till doktorn klockan 10.15

Hos sköterskan vägde dom honom han hade inte gått upp så jätte mycket sedan sist 11.980 och han hade blivit 84 cm lång. Så han hade bara gått upp 300 gram sedan sist, men han följer kurvan och det är huvudsaken. När läkaren tittade på honom så klämde hon och kände på honom men hittade ingenting, och han gick ju bra.

Dom tog lite prover och slutligen så skickade dom upp oss till barnmedicin på kärnsjukhuset i Skövde. Så det var bara att skynda hem packa ner mat och lite extra blöjor för vem vet hur lång tid detta skulle ta.

Väl framme så gick allt ganska fort man tittade på honom och man kunde inte hitta några konstigheter. Dom misstänker som jag också misstänkt att detta kan vara växtvärk. Då berättade jag att dom på vårdcentralen och BVC hade sagt att det inte kunde vara det eftersom växtvärk inte kommer förrän barnen är 3-5 år. Men tydligen kan det komma tidigare också.
Men för att utesluta att det är något annat farligt, som höftinflamation, eller någon bakterie som satt sig i höften eller vätska eller som dom sa canser så skall dom ta en röntken på honom och eventuellt också ett ultraljud. Så vi hoppas att dom skall ge oss en tid under morgondagen så att vi slipper gå och vänta.

Så detta är vad som har hänt hos oss idag, hoppas på ett bra besked om det visar sig att det blir röntken i morgon.

Kram och godnatt på er nu skall jag krypa ner hos min lilla prins!!


 

Av Caroline Lensen - 9 mars 2011 22:55

Så i förra veckan fyllde min storebror 30 år och vi hade blivit inbjudna av hans fina flickvän att komma upp och överraska honom. Så han visste ingenting om att vi i lördags satt i bilen och var påväg upp till Uppsala. Klockan ca 21.00 knackade vi på dörren hem till dom och jag vet inte men det kändes som att han fick sig en liten chock, lite som att han inte riktigt hängde med på vad som hände :)

Det var verkligen skit kul att kunna få göra en sån sak åt min bror :)

Vi hade en jätte mysig och fin helg hos min bror och hans otroligt fina familj :) Ni är verkligen underbara, och jag vet Jessica att ni kommer läsa detta :) Vi saknar er och hoppas att vi snart ses igen :) I måndags bar det i alla fall iväg hem och det var med en tår i ögat som vi lämnade Uppsala :(

Så här kommer lite fina bilder :)


                                                               



 

Av Caroline Lensen - 9 mars 2011 22:47

Sen hade vi då för  2 helger sedan tror jag det blir fin besök av Linda :) Som var här och hälsade på fredag till måndag. Det var då vårat internet la av här hemma och vi gick runt halva stan för att försöka lösa det provisoriskt tills vi kunde få tillgång till internet :) Men nu har vi det hemma i alla fall. Men shit vad vi promenerade och gick och Melwin också, visserligen inte lika långt som oss :9 men han har verkligen blivit jätte duktig på att gå och han blir stadigare och stadigare för varje dag som går :)


Som sagt minnet är inte det bästa så här kommer lite bilder :)

                   



 

Av Caroline Lensen - 9 mars 2011 22:42

Nu var det väldigt längesedan som jag bloggade, så jag tänkte att jag skall uppdatera er om vad som har hänt...men jag kommer inte exakt i håg datum och ordning ;)

Men för jag tror det var tre helger sedan så var vi i huset allihopa och vi var i alla fall under en period/några timmar samlade nästan alla under samma tak. Den helgen så var Ludwig också hos oss, och vi hade som sagt en jätte mysig helg. Kommer inte exakt ihåg i detalj och så men lite bilder har jag i alla fall tagit :)


                           


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards