mammatillMelwin

Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Caroline Lensen - 31 mars 2010 18:35

Det gick visst att ändra bloggnamnet och jag hittade hur man gjorde så ni kan glömma den förra länken nu är det denna som gäller! Fy vad jag krånglar till det för er läsare men nu blir det inget mer krångel. Som ni då ser så har jag bytt efternamn och detta beror ju på att jag har gift mig med min älskling. Det var nämligen så att vi hade dop i helgen och en tid tillbaka haft dopsamtal, men redan när v bestämde oss för att döpa Melwin så sa Magnus fan va häftigt det skulle vara att gifta sig utan att säga någonting till någon, undrar va reaktionerna skulle bli. Jag var lite tveksam och sa nja nej tänk vad tråkigt inga bröllopskläder och ingen bröllopsfest och ingen bröllopstårta. Och att jag sa nej hade ju inte med att göra att jag inte älskade Magnus för det gör jag ju jätte mycket, men jag hade alltid haft den där flickdrömmen om att jag ville gifta mig stort och pampigt.
Så satt vi där på dopsamtal med Pastorn och jag slängde ur mig den spontana frågan till Pastorn, hur skulle de funka om vi valde att gifta oss samtidigt som dopet? Magnus kollade lite chokad på mig. Pastorn svarade att ja det enda ni behöver det är ju hindesprövningspapprena så är inte jag sån, självklart kan jag viga er.
Vi valde att fundera en vecka och skickade in pappren så att vi skulle få dom innan den 27e. Den 14:e mars sa vi till Pastorn att vi vill gifta oss den dagen och vi bokade in ett vigselsamtal. Nervositeten var stor, vad skulle folk säga hur skulle folk reagera, och min rädsla var störst över vad skulle min mamma säga. För er som då inte vet så har jag och min mamma en väldigt nära relation till varandra och jag vill inte att hon skall bli besviken. Så jag frågar Magnus om det är ok att jag berättar för henne men enbart för henne annars försvinner ju hela grejen liksom. Så kom då äntligen den dagen vi hade väntat på den dagen vi hade varit så himla nervösa inför.
Allt gick bra men folk vart ju lite chokade men det var ju det som var det roliga, och lilleman är döpt och har fått en gudfar, morbror Roberth fick den betydelsefulla rollen :).
Annars efter dopet har det bara varit att ta det lugnt det var så mycket innan med bakande och dekoreringar osv, så jag tycker att jag gjorde mig förtjänt av att ta det lugnt.
Idag har jag varit med Melwin på BVC, han vägde 7575 gram och var 68,8 cm lång. Han växer så det knakar våran lilla skrutt. Idag är det också min födelsedag och jag fyller 22 år, men nu börjar födelsedagarna bara rulla förbi det var inte som när man var liten och man längtade jätte mycket, nu känns det bara som vilken annan dag som helst.
Jag längtar däremot efter Melwins 1 års dag att få göra fina tårtor och massa kul.
Nu ska jag försöka göra nått kreativt innan min älskling kommer hem och innan det blir dags för födelsedags firande, någon tårta blir det inte idag i alla fall för tårta fick vi äta ihjäl oss av, gjorde 5 tårtor till dopet för det skulle komma ca 40 personer men det kom bara 25 så det blev tre tårtor kvar, en lämnade vi i kyrkan och dom andra två fick vi ta med oss hem. Och ska erkänna att tårta har jag fått nog av för ett litet tag framöver, även om jag tycker dom tårtorna var jävligt goda :).

Puss på er så hörs vi lite senare

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards