mammatillMelwin

Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Caroline Lensen - 16 mars 2010 22:26

Ikväll har här inte hänt jätte mycket, vi bakade kanelbullar jag och min lillebror och min älskling :). Sedan har Melwin fått mat och nu ligger han här jämte mig i sängen och sover så sött!! Han var jätte trött men ville inte sova han är inte klok ibland man märker att han är as trött men han gör verkligen allt för att hålla sig vaken tills han är så slut att han bara faller ihop.


Idag var första dagen för min älskling på jobbet...har saknat honom under dagen när han har jobbat men det är bara att vänja sig, meningen var att jag skulle göra något kreativt som att kanske börja baka till dopet som är nästa vecka...tänkte baka lite i taget och frysa in för då slipper det bli så mycket att baka i sista minuten. Men så blev det inte för jag skulle gå in och natta Melwin men det tog 1,5 timme och när han väl somnade och jag tänkte smita upp så vakna han så jag fick lägga mig jämte så att han skulle sova en stund och då råkade ju jag också somna...sen var det bara att gå upp och fixa köket och ställa in i diskmaskinen och laga mat.


Just nu sitter dom och kollar på film men jag tyckte inte att filmen verkade så intressant så jag satte mig här istället tänkte titta runt lite på förslag på dopkakor :) Så nu lämnar jag mitt skrivande så kanske jag skriver innan jag lägger mig om inte annat så får ni sova jätte gott :)


ÄLSKAR ER MELWIN OCH MAGNUS   

Av Caroline Lensen - 16 mars 2010 19:06

Nej nu har jag varit dålig igen men nu är mamma och hennes kusin äntligen klara med sitt föredrag så nu fiins det lite mer tid, jag har hjälpt dom en hel del med de dom skulle göra men i söndags blev det av och nu skall vi visserligen börja att planera inför dopet men skall försöka hinna med att skriva ändå!

Igår köpte vi dukarna till dopet som fick bli av papper för det är lättast att bara rulla ihop och kasta!

I söndags pratade vi även med den kvinnan som skall sjunga på dopet och båda dom två låtarna som vi bett henne sjunga kunde hon så det skall bli riktigt kul det var något som hade oroat mig eftersom vi inte skall ha dopet i en gudtjänst utan på en lördag så blev de ju lite problem med vem som skulle sjunga och spela. Men nu har vi fått tag i en tjej i alla fall så himla skönt.


Sen måste jag ju skriva och berätta att Magnus har fått ett 3 månaders vikariat på hemtjänsten två trappor nedanför där min mamma och pappa bor så det kommer att bli lite pendling för honom men det är de ju värt när man får en lön. Och är dom nöjda med honom och han trivs så kan dom erbjuda honom 3 månader till.

Vi var också och kollade på kläder till dopet igår eftersom att det var magnus sista lediga dag så var det tvunget att gå igår för att börja kolla runt lite så vi vet vad vi skall köpa vi hittade kläder till Melwin och Ludwig om han nu inte har några, och Magnus vet på ett ungefär vad han vill ha men jag vet inte vad jag skall ha på mig :(.

Idag har Melwin stått i hoppgungan som min mamma hittade som vi hade när vi var små...han verkade tycka det var skit kul :).

Nu skall jag natta lilleman men skall försöka hinna med att skriva lite senare, beror på när filmen slutar.

Kram på er så länge

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards