mammatillMelwin

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

MItt lilla hjärta är nu 1 år

Av Caroline Lensen - 31 oktober 2010 17:33

Melwin föddes den 30 oktober 2009 klockan 20.36 och vägde 4170 gram, 54 cm lång och ett huvudomfång på 38 cm. Han föddes på Karlstad Centralsjukhus. Melwin var beräknad till den 31 oktober så han var ganska så exakt på dagen.



Vi åkte hem på lördagen med buss och fick besök av Magnus brors flickvän och deras son och sen kom min mamma och pappa och min lillebror Marcus och min morfar och hälsade på oss. De första jag var sugen på när Melwin kom ut var pizza vilket min pappa bjöd på när dom kom



Den första november åkte vi till IKEA och kollade lite grann, redan när Melwin var 2 dagar gammal gjorde han alltså sitt första IKEA butik.



På måndagen (2 nov) var vi på återbesök på sjukhuset och då visade det sig att Melwin hade lite gulsot så vi fick vara kvar i Karlstad, vi hade nämligen tänkt att vi skulle åka med ner till Göteborg.
Dagen efter åkte vi tillbaka till sjukhuset och då visade det sig att eftersom ingen hade visat mig hur man skulle amma så hade inte Melwin fått i sig så mycket mat så dom fick lova att lägga in oss på sjukhuset i ett par dagar. Så vi fick komma ut från sjukhuset på Torsdagen när Melwin hade börjat att amma som han skulle.



På fredagen fick vi besök ifrån Uppsala av min Storebror Roberth hans flickvän Jessika och hennes son Liam. Sen kom min andra storebror också Andreas.



Melwin var väldigt snäll på dagarna men på kvällarna och nätterna skrek han väldigt mycket och tyckte inte alls om att sova och absolut inte i sin egen säng så han har sovit hos oss fram tills för någon vecka sedan.



Melwin började att åla sig fram när han var ca 7 månader men det dröjde fram tills han var ca 9 månader innan han började att krypa men varför lära sig krypa när de går så bra att åla sig fram.



Melwin fick sina två första tänder när han var 6 månader gammal, då fick han en tand uppe och en nere.



Han satt utan stöd första gången när han var ca 5 månader gammal.



Hans först jul firade vi hemma hos mina föräldrar i Göteborg. Han var inte rädd för tomten men kanske för att han ännu var så liten att han inte förstod riktigt vad de var för någonting som höll i honom



Han drog sig upp till stående första gången när han var ca 10 månader gammal. Och ungefär i samma veva började han att släppa taget och stå själv.



Han sa mamma när han var ca 6 månader och pappa började han säga när han var 10 månader eller pappa på hans lilla vis.



Han klättrade i trappan hos sin morbror Robeth när han var 10 månader de var första gången som han klättrade upp för någonting och han lyckades att ta hela trappan också



För övrigt är Melwin en go och glad kille som inte gillar att sova utan vill vara med när de händer saker och vill absolut inte missa någonting.



Det är sjukt vad fort tiden går, om 2 dagar är han 1 år gammal och de känns som de bara var någon dag sedan som han kom till världen. Ibland önskar jag att tiden stannade upp lite grann.



Här kommer lite bilder att minnas :)

Tyvärr hamnar inte bilderna i ordning men hoppas ni har överseende med de :)


                                                                                                                                             


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Lensen - 6 juli 2011 21:45

Nu har jag bytt plats på min blogg och hoppas att ni skall följa mig där istället :)   http://melwinomamma.blogg.se ...

Av Caroline Lensen - 4 juli 2011 20:34

Då var det måndag igen... undrar egentligen hur många måndagar man kommer att vara med om innan man dör...IDag vaknade Melwin tidigt efter att ha skrikit till klockan halv tre på natten...vet inte varför riktigt mer än att han hellre ville vara uppe ...

Av Caroline Lensen - 3 juli 2011 13:39

Ja i helgen är vi i Trädet hos mina föräldrar, fast av dom två så är det bara min pappa som är här. Min mamma är i Göteborg och jobbar. Här är också två av mina bröder och min morfar var här igår men åkte tidigt idag för att åka på en loppis. Igår gj...

Av Caroline Lensen - 1 juli 2011 23:29

Ja idag har föräldrarna Lensén legat hemma sjuka med en liten piggelin kille, som haft en massa energi. Klockan 14.20 fick jag en tid till läkaren eftersom jag trodde jag fått hasfluss, men som tur var så var det inte så. När vi kom hem åt vi lite ma...

Av Caroline Lensen - 30 juni 2011 17:32

Ja idag har jag och Melwin varit hos tandläkaren och dom kollade hans tänder och jag fick beröm för att jag borstat dom så fint och dom tyckte han hade jätte fina tänder :) Då växte jag några meter kan jag ju ärligt säga. För ja det är jag som sköter...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards