mammatillMelwin

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Caroline Lensen - 4 oktober 2010 23:00

Är jag det som folk brukar kalla plugghäst?? Känner mig som de i alla fall. Har pluggat hela dagen idag eftersom jag hade typ muntligt förhör idag, det gick bra och mina inlämningar som skulle skickas in i går fick jag in igår också :) så nu är det till att fortsätta plugga ligger lite efter i vissa ämnen så nu måste jag nog sätta lite fart och inte försöka hitta saker som är roligare hela tiden. Längtar till jag läst klart kärnämnena och kan börja läsa någonting som jag själv tycker är kul liksom.

Nä så nu skall jag gå och plugga, skall läsa min engelska bok som vi skall läsa oc skriva en recension om. Boken heter Tyesdays with Morrie. Det är min lärare som valt att vi skall läsa den boken :)

Av Caroline Lensen - 4 oktober 2010 22:53

Alltså måste fråga om de är jag som fått någonting om bakfoten eller om de är så man skall bete sig...Jag läser på komvux och läser 5 ämnen på distans, samtidigt som jag är hemma heltid med min son på 11 månader, och min man jobbar en hel del och pendlar så han är inte hemma så jätte mycket så mest jag som får göra de mesta liksom. Så säger min lärare till mig kanske borde du ta och ta bort något ämne de verkar vara för mycket för dig!! Du kommer ju inte att klara detta!!

Min fråga är får man verkligen säga så liksom?? Fast för mig så blir de liksom jag skall visa den jäveln att de går men samtidigt undrar jag om han får säga så, jag menar en lärare skall ju finnas där och stötta dig i ditt arbete inte tala om för dig att du inte kommer att klara saker liksom...?? eller rätta mig om jag har fel

Av Caroline Lensen - 4 oktober 2010 01:18

Här är bara några få bilder som togs i helgen som jag ville dela med mig av som jag tyckte var fina :)


           

Av Caroline Lensen - 4 oktober 2010 01:11

Melwin fick idag eller nej vänta nu lite de är ju måndag :) så det blir igår ett jätte fint förskottskalas från sin morbror, jessica, liam och hans två kusiner. Eftersom att Jessica fyller 30 i samma veva som Melwin fyller 1 så kunde dom inte komma så därför var dom så jätte söta och ordnade ett förtidskalas till Melwin. Verkligen en jätte gullig tanke och jätte fint :) TACK

Melwin tackar så jätte mycket för sina paket, men han glömde tyvärr sin ena present i Uppsala :(


 

 

 

Mammas kille håller på att bli stor en månad kvar och han är inte en bebis längre för då är han ett små barn....



Av Caroline Lensen - 4 oktober 2010 00:57

Så kom vi då till själva dopdagen som vi har väntat på :) fast kanske inte lika mycket som föräldrarna :) haha. Men först så vaknade vi tidigt och fick åka in till stan för jag var ju tvungen att köpa mig ett par byxor eftersom jag hade glömt mina svart byxor hemma. Plus att vi var tvugna att köpa tejp och omslagspapper plus kort för det hade ju jag helt glömt av, man kan ju inte komma ihåg allt :).

Sen gjorde vi oss i ordning och som vanligt anlände vi till kyrkan nästan sist haha :) tidsoptimister kanske är de rätta ordet för oss.

Men i alla fall så fick vi vara med om en jätte fin dop seremoni och ett jätte fint dopkalas efteråt eller vad de nu kallas :) och Leon och Leah var så fina både i sina dopkläder och festkläder :) så söta så man bara ville äta upp dom liksom :) Roberth och Jessica och Liam  var också jätte fina när dom stog där framme. Tyvärr vill jag inte lägga upp några bilder på själva ceremonin eftersom jag inte vet om alla som är med på bilderna faktiskt vill vara med här :) men jag tog i alla fall några jätte fina bilder idag på bebisarna i sina dopkläder. Så stackarna var tvugna att sätta på sig dom igen. Leah var jätte nöjd men Leon var inte så glad över sin kläning, fast de kanske bara är ett gott tecken :)



           


Så himla fint dop :) samtidigt vill jag säga tack till Roberth och Jessica för det fina dopet. Det blev jätte bra!!

Av Caroline Lensen - 4 oktober 2010 00:41

Så nu börjar vi ifrån början :) I fredags så skulle vi åka till Uppsala och meningen var att min mamma och pappa skulle hämta oss hemma hos oss klockan 13.30 senast. För att vi skulle hinna allt och för att min pappa inte ville komma fram för sent. Så jag stressade som fan med att städa och fixa innan avresa. Och när klockan var 13.30 då hade jag duschat klätt på mig och lilleman och städat och packat och satt i soffan och pustade ut i väntan på samtalet att nu är vi utanförm men vad jag vet nu i efterhand som jag inte visste då var att jag skulle få tid att slappa ett tag :) för min mamma och pappa var inte hos oss förrän klockan 14.45 Då åkte vi till Skövde för att mamma skulle köpa någonting att ha på sig på dopet plus att dom skulle hitta doppresenter till Leon och Leah. När klockan var ca 17.20 då åkte vi från Skövde. Problemet nu var att ingen hade ju ätit någonting så vi fick stanna på vägen för att äta. haha egentligen borde jag faktiskt inte bli förvånad eftersom vi alltid är ute i sista minuten i min familj :) haha så klockan 00.30 ungefär så anlände vi i Uppsala :) så satt vi och pratade en liten stund sen fick de bli sängen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards