mammatillMelwin

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Caroline Lensen - 22 oktober 2010 02:56

Fan vad jag hatar Engelska!! Usch usch alltså helt okej att läsa en bok på engelska vilket jag förrästen aldrig trodde jag skulle klara av och nu har jag läst en hel och håller på med min andra bok. Helt okej att lära sig texter. Men hur fan lär man sig ca 1000 gloser till ett prov????? Någon som har ett bra förslag, och inte fusklappar och sånt för tro mig de har jag redan funderat på ;) men de skulle aldrig funka liksom, för det första är jag alldeles för ärlig och för de andra hur kan man skriva ner ca 1000 glosor på en liten lapp så ingen ser haha.

Och sen de andra gramatik!!! Hur viktigt kan de vara liksom huvudsaken är väl att folk förstår vad man säger.. och jag menar varför skall jag veta vad björnhetsning, gödselhög, vattenödla och slem heter på engelska liksom...??

Nej nu skall jag låta bli och klaga och gå och lägga mig och sova klockan är ju ändå 03.00 Och som sagt är det någon osm har ett bra knep på att lära sig glosor lite enklare så är jag verkligen tacksam om ni delar med er av era tips!!

Natti natti på er men ni sover väll redan :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards