mammatillMelwin

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Fullt upp....

Av Caroline Lensen - 25 oktober 2010 00:01

I helgen var det fullt upp det är därför som det inte har blivit något skrivande :) I fredags åkte jag och Melwin ner till Göteborg för att möta hans mormor på centralstationen och sedan åka tillbaka till Falköping, men när vi kom fram till Göteborg så fick vi en timme att slå ihjäl på NOrdstan och tittade runt litegrnn på bland annat julklappar, helt sjukt ju att det börjar bli dags att fundera på det liksom.

Men i alla fall vi mötte mormor som fick springa på tåget fem minuter före det skulle gå och så fick vi också chans att träffa morbror/lillebror/Marcus som skulle åka ut till sin underbara flickvän.

När vi kom fram till Falköping så åkte vi med Melwins pappa och morfar till Skövde där vi gick in på Chili för att kolla på soffor till mammas och pappas vardagsrum. VI hittade en jätte fin soffa och den fanns på lager men mamma och dom var tvugna att fundera lite så vi åkte hem och vi skulle sova i huset hos dom i natt så att vi kunde hjälpa dom att få lite ordning i huset. Dom har ju inte hunnit med de eftersom mamma fortfarande jobbar kvar i Göteborg så hinner dom inte vara så mycket där men denna helgen hade vi lovat att vi skulle hjälpa dom. Dels också för att Melwin skall fira sin födelsedag där nästa helg.

Vi kollade på en film, kommer inte ihåg vad den hette men den var ganska bra och sen så gick vi och la oss. Melwin fick äntligen sova hos sin mormor och morfar, och han sov hela natten :)


På lördag morgon vaknade vi ganska tidigt och bestämde oss för att åka till Jönköping och IKEA för att se vad vi kunde hitta där. När vi kom dit så var du fullt med folk så att hitta en parkering med bil och släp var inte de lättaste men efter ett tag så lyckades vi :). Och när vi åkte från IKEA fick vi med oss soffor, soffbord, tv-bänk och soffkuddar och lite annat smått och gott.

När vi kom hem bar vi in allt sen åkte vi och lämnade släpet och tog oss en välförtjänt pizza efter allt slit, och i förberedande syfte för slitet vi hade att vänta oss haha. Vi satte ihop allt och gjorde ordning hela vardagsrummet och när vi var klara med all montering och rummet var i ordning då var klockan 01.30


Söndagen gick åt till att finslipa och göra i ordning undervåningen i huset och sedan körde pappa hem oss efter vi hade ätit lite köttfärsås och spaghetti och ätit lite glass med kola sås och maränger :). När vi kom hem så var vi så trötta så vi har bara slappat duschat lite Melwin sover och de skall väll vi snart också göra.

Måste bara säga att det blev jätte fint hos mamma och pappa och att jag älskar er två jätte mycket. NI är världens bästa mamma och pappa och mormor och morfar!!!

Hoppas att ni också haft en lyckad helg! Massa kramar till er alla så hörs vi i morgon :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Lensen - 6 juli 2011 21:45

Nu har jag bytt plats på min blogg och hoppas att ni skall följa mig där istället :)   http://melwinomamma.blogg.se ...

Av Caroline Lensen - 4 juli 2011 20:34

Då var det måndag igen... undrar egentligen hur många måndagar man kommer att vara med om innan man dör...IDag vaknade Melwin tidigt efter att ha skrikit till klockan halv tre på natten...vet inte varför riktigt mer än att han hellre ville vara uppe ...

Av Caroline Lensen - 3 juli 2011 13:39

Ja i helgen är vi i Trädet hos mina föräldrar, fast av dom två så är det bara min pappa som är här. Min mamma är i Göteborg och jobbar. Här är också två av mina bröder och min morfar var här igår men åkte tidigt idag för att åka på en loppis. Igår gj...

Av Caroline Lensen - 1 juli 2011 23:29

Ja idag har föräldrarna Lensén legat hemma sjuka med en liten piggelin kille, som haft en massa energi. Klockan 14.20 fick jag en tid till läkaren eftersom jag trodde jag fått hasfluss, men som tur var så var det inte så. När vi kom hem åt vi lite ma...

Av Caroline Lensen - 30 juni 2011 17:32

Ja idag har jag och Melwin varit hos tandläkaren och dom kollade hans tänder och jag fick beröm för att jag borstat dom så fint och dom tyckte han hade jätte fina tänder :) Då växte jag några meter kan jag ju ärligt säga. För ja det är jag som sköter...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards