mammatillMelwin

Direktlänk till inlägg 29 december 2009

Nu är julen över och nyår väntas

Av Caroline Lensen - 29 december 2009 12:00

Nej nu har jag varit dålig på att skriva så skall skriva lite snabbt om vad som har hänt dom dagarna som jag inte har skrivit....Dagen efter julafton gjorde vi faktiskt inte alls mycket vi var mest hemma och tog det lugnt och lekte med alla julklapparna. På lördagen hade vi lovat lilleman (Ludwig) att vi skulle ut och handla leksaker för det presentkort han hade fått av linda. Sen köpte vi lördags godis och kollade på film och hade det allmänt mysigt. På söndagen skulle vi åka hem. :( Men först var vi och hälsade på min mormor som träffade Melwin för första gången.

Vi åt lite go mat och pratade lite sen var det dags att ta spårvagnen ner till stan för att sedan ta tågetvidare till Karlstad. När vi kom till Centralstationen så kom Andreas och mötte oss och hjälpte oss att bära och tur var det för när vi skulle på tåget med barnvagnen så var det för trångt i dörröppningen så vi var tvugna att ta bort två däck på barnvagnen för att få in den på tåget. Men i alla fall vi stog och väntade på tåget och det började närma sig avgångs tid men vårat tåg hade fortfarande inte kommit.....sen ropade dom ut i högtalarna att det tåg vi skulle åka med hade kört på en älg i Mellerud och tåget hade gått i sönder så vi skulle få ett annat tåg men vi skulle bli sena...20 minuter efter avgångstid kom det ett tåg (x2000) och det var bara att rusa på och vi vart i slutändan 25 minuter försenade. Väl framme på tågstationen i Karlstad så kom morfar och hjälpte mig av med barnvagnen medans Magnus fick ta av Obelix och Ludwig. Ludwigs mamma hämtade honom på tågstationen och vi andra tog bussen hem....Blev väldigt tomt utan Ludwig :( men förhoppningsvis dröjer det inte länge förrän han kommer tillbaka :).

Igår kom Marcus och två kompisar till honom till Karlstad för att göra stan osäker. Dom var här uppe en sväng sen skulle dom åka hem till morfar för att göra sig hemmastadda. Och nu sitter jag här med lilleman jämte mig och funderar på vad man skall hitta på...Kanske skall ta fram dammsugaren och dammsuga lite för sen skall jag ju ner till stan och hämta ut tågbiljetter.....det är nämligen så att vi åker tillbaka till Göteborg i morgon för att fira nyår där nere.


Nej nu skall jag dammsuga lite men vi hörs nog lite senare kram på er alla

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Lensen - 6 juli 2011 21:45

Nu har jag bytt plats på min blogg och hoppas att ni skall följa mig där istället :)   http://melwinomamma.blogg.se ...

Av Caroline Lensen - 4 juli 2011 20:34

Då var det måndag igen... undrar egentligen hur många måndagar man kommer att vara med om innan man dör...IDag vaknade Melwin tidigt efter att ha skrikit till klockan halv tre på natten...vet inte varför riktigt mer än att han hellre ville vara uppe ...

Av Caroline Lensen - 3 juli 2011 13:39

Ja i helgen är vi i Trädet hos mina föräldrar, fast av dom två så är det bara min pappa som är här. Min mamma är i Göteborg och jobbar. Här är också två av mina bröder och min morfar var här igår men åkte tidigt idag för att åka på en loppis. Igår gj...

Av Caroline Lensen - 1 juli 2011 23:29

Ja idag har föräldrarna Lensén legat hemma sjuka med en liten piggelin kille, som haft en massa energi. Klockan 14.20 fick jag en tid till läkaren eftersom jag trodde jag fått hasfluss, men som tur var så var det inte så. När vi kom hem åt vi lite ma...

Av Caroline Lensen - 30 juni 2011 17:32

Ja idag har jag och Melwin varit hos tandläkaren och dom kollade hans tänder och jag fick beröm för att jag borstat dom så fint och dom tyckte han hade jätte fina tänder :) Då växte jag några meter kan jag ju ärligt säga. För ja det är jag som sköter...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards