mammatillMelwin

Alla inlägg den 17 december 2009

Av Caroline Lensen - 17 december 2009 16:50

  

Av Caroline Lensen - 17 december 2009 16:40

   Nu kommer snart min älskling hem, och idag är en av dom få dagar han kommer att komma hem när inte maten är klar....men hur ska man kunna laga mat när det är en liten herre som ligger och skriker hela tidden, och skriker han inte så vill han ha mat, och det är just det han gör nu, äter.

Jag vet inte hur andra funkar men jag klarar inte av att lägga ner honom på golvet och låta honom ligga där och skrika, man ser tårarna nästan spruta och de känns som han skulle vilja om han kunde bara skrika "mamma jag vill inte ligga här jag vill vara i din varma trygga famn". Hur kan man då låta honom bara ligga där, klart han skall få känna värme och närhet om det är de han vill ha. Jag har en teori eller kanske snarare är en åsikt, jag skämmer gärna bort mitt barn med kärlek men absolut inte med prylar, och de får avsluta detta inlägg see you later :)



'

Mammas lilla skrikolle

Av Caroline Lensen - 17 december 2009 14:31

Idag är det som ni säkert alla vet torsdag, känns som en helt vanlig dag men de är det ju också så man skall väll inte känna någonting annat :).

Det är snö ute och svin kallt tydligen är det -7 grader ute också så det är inte så konstigt att det känns som att man skall frysa ihjäl.

Idag vaknade jag och Melwin klockan 10.20 och då hade Melwins pappa redan varit vaken i 3 timmmar och hunnit skicka ca 3 sms, hihi sötnosen, snacka om att man känner sig älskad när man vaknar och har tre sms som det står "jag älskar er!" i.

När vi vaknade så åt Melwin lite frukost sen var det min tur att försöka äta lite samtidigt som lilleman låg och tjoade. Så himla kul för nu har han börjat och tjoa lite och inte bara ligga och skrika, han har även börjat le lite mer och nu kan du le mot honom och oftast får du ett leende tillbaka inte alltid dock han vill men.

Melwin har sovit lite också så jag hann att plugga lite har två inlämningar kvar sen får jag ta mitt välförtjänta jullov, till nästa år då skolan väntar igen. Men nu skall vi inte tänka på det utan skall göra mina uppgifter som en snäll flicka :) och sedan ta jullov.

På tal om jullov alltså shit det är bara 7 dagar kvar till julafton, kändes som det nyligen var sommar. Tiden går så himla fort. På jul blir det i alla fall Göteborg för oss vi åker ner den 23 klockan 15.59 allihop, jag, magnus, melwin, ludwig och Obelix får också följa med för första gången. Pappa har haft så mycket emot det och har väll egentligen det fortfarande men han fick valet att antingen obelix skulle få följa med eller så skulle han få fira jul utan sitt barnbarn och då hade han nog inte så mycket val för då var mamma där och talade om att obelix visst fick följa med. Kan ju tala om att det är nog inte hundar eller obelix i sig som pappa har någonting emot utan det är så att dom har en katt (zimba) som för övrigt det var jag som släpade hem :) men det är en annan historie.

Nej nu skall vi gå ut i kylan för obelix börjar bli kissnödig igen.

Men kanske skriver lite mer senare ikväll :) ha det bäst så länge och puss på er

Av Caroline Lensen - 17 december 2009 00:19

Nu är det läggdags alldeles strax men jag tänkte att jag skulle sluta dagen med att först skriva här sen blir det nog så att lilleman vill äta först.

Så vad har hänt för någonting intressant idag, jo idag vaknade vi kanske sent jag och Melwin, skönt att sova ut ibland. Sen tog vi en promenad med Oelix som tyckte det var jätte kul att försöka jaga snön.

Efter lite plockande och en dusch och självklart efter Melwin fått lite kläder på sig så ar det av ner till stan, eftersom dom flyttat BVC dit ner till Scandic hotell eftersom dom bygger om deras lokaler här uppe på Parken.

För idag var det dax för Melwin att träffa läkaren, och som vanligt så var allt bra med lilleman :) han väger nu 5886 g, är 60,5 cm lång och har 41 cm i huvudomfång. Alltså det är ju sjukt vad han växer...ska det gå så här fort? känns ju som han snart kommer börja springa och snart är han i tonåren.....fy helt sjukt ju.

Efter vi varit på BVC mötte Melwins nyfikna gammelmorfar oss utanför Scandic för att höra hur det hade gått, han lämnade också över kakor som min mamma hade skickat med honom eftersom han hade varit i Göteborg.

Annars har det inte hänt vidare mycket idag.

Hoppas ni andra också haft en bra Onsdag :)

Natti natti på er och på återseende :P

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards