mammatillMelwin

Alla inlägg under februari 2011

Av Caroline Lensen - 2 februari 2011 03:52

Det märks så himla väl nu att skolan har börjat igen för tiden räcker liksom inte riktigt till, till allt som man vill gör aoch inte ens till det som man egentligen måste göra.

I helgen gjorde vi inte så jätte mycket utan tog det faktiskt mest lugnt eftersom veckan hade varit mycket att göra och Melwin behövde ta igen sig efter att ha varit sjuk.

I måndags så gick jag och Melwin upp tidigt och gick till öppna förskolan för första gången är i stan och det var jätte trevligt. När vi kom dit så fick jag veta att dom hade unga föräldrar på måndagar mellan klockan 14.00-16.00 så jag bestämde att jag och Melwin skulle gå dit senare under dagen. Så vi stannade kvar till 11.30 sen åkte vi hem, Melwin käkade lite lunch och somnade på mindre än 30 sekunder. Sötnosen hade busat så mycket så han var helt slut.

klockan 14.00 var vi då tillbaka på öppna förskolan för att träffa lite folk i min egen ålder, det var faktiskt jätte kul och jätte trevligt så har bestämt att jag och Melwin skall försöka att ta oss dit varje måndag.

Melwin var så söt så han kröp fram till ett av barnen där borta och gav henne en puss och sen gav han en annan av barnen en kram, mitt lilla charmtroll :) Men han har kommit in i någon fas där han är fassinerad av små bebisar.

Klockan 16.00 fick jag skynda mig att köra hem Melwin till Magnus eftersom att jag hade sett fel jag trodde min lektion i Skara började 17.30 men de visade sig var fel och jag började 17.00 så halv fem lämnade jag Falköping och körde till Skara där jag aldrig varit på Lärcenter förut, så jag lyckades ju köra fel och var inte framme förran 17.20

Men det gjorde inte så mycket.


Idag har vi också varit på öppna förskolan tillsammans med Pappa Magnus :) och annars har det faktiskt inte hänt så mycket hade en lektion online via plattformen i Bokföring. Måste ju säga att det är himla smar så slipper jag åka till Lidköping för att ha lektion 10 mil nästan fram och tillbaka kan sitta framför datan hemma :) men upptäckte att jag måste köpa högtalare till datan för det var verkligen jätte dåligt ljud så det blir en investering nästa vecka när mitt försenade studiebidrag/lån kommer. Kan inte fatta att bara för att man har 4 veckor på sig att handlägga ett ärende så måste man ta 4 veckor på sig också...jag tänker vara tänk om jag hade varit ensamstående och de var den enda inkomst jag menar det är ju den 2e idag och allt skall ju vara betalt nu. Men tur då att man är två liksom. Sen  har jag pluggat som fan och det märks faktiskt att jag har ett ämne till denna terminen, men jag skall klara de. Nu måste jag verkligen sova har pluggat och pluggat men måste ge mig nu när klockan är 04.00 för i morgon klockan 10.00 börjar min Naturkunskapslektion.

Nu skall jag sova och natti natti på er, dom flesta sover nog redan och det kanske till och med finns någon som snart går upp också...


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards