mammatillMelwin

Alla inlägg den 23 september 2010

Av Caroline Lensen - 23 september 2010 23:34

Jag vet inte om jag har skrivit så mycket om att jag faktiskt läser på distans på komvux :) jag läser 5 stycken ämen ( Matte A, Religion A, Engelska A, Samhällskunskap A och Rättskunskap). Jag skall vara helt ärlig och erkänna att det är tufft, det är svårt att få tiden att räcka till. Förra veckan satt jag uppe fyra nätter i rad och pluggade till klockan 5 på morgonen gick och la mig och sedan gick jag upp med Melwin klockan 9 så man kan nog säga att jag var väldigt trött. Denna veckan har varit lite seg att få igång pluggandet, men i morgon måste jag för jag måste göra klart mitt prov som jag inte lyckades att bli klar med i tid men min lärare sa att det var okej, sen har jag en matte uppgift som skall vara inne i morgon och en uppgift i Rättskunskap som skall vara klar på söndag.

Sen är det ju tyvärr så att eftersom att jag har svårast för Engelsak så känns det som att de ämnet har blivit satt lite åt sidan så det måste jag verkligen engagera mig i. Så måste bli lika duktig som jag var i början att skriva schema hur jag skall lägga upp min vecka när det gäller studierna.

Sen kan jag meddela att jag fick bra på min inlämning i rättskunskap förra veckan och jag fick 8 rätt av 9 på min matteläxa :)


Av Caroline Lensen - 23 september 2010 23:07

Hejsan nu var det ett tag sedan igen som jag skrev här....och faktiskt så har det inte hänt sådär jätte mycket sen sist faktiskt...vi var i Göteborg i måndags och köpte barnvagn och sen så köpte vi vinteroverall till Melwin och mössa och vantar självklart för det börjar behövas nu. Igår köpte vi också en åkpåse till vagnen eftersom det är svårt att ha en filt för den gled bara ner så då fick det bli en svart åkpåse från babyproffsen. Annars har dagarna bara gått åt till att plugga, tahand om Melwin och försöka hålla lite ordning i hemmet. I morgon blir de att handla förmodligen, kanske bjuda pappsen på middag och på kvällen åker älsklingen till jobbet för att jobba helgen så jag och Melwin blir ensamma igen :(.

Vet inte riktigt vad jag skall skriva så lägger in lite bilder istället :)

Kram på er och hoppas att ni alla har de bra!!


 

Här är Melwins nya skor som han fått :) Köpta på skopunkten


 

Här är Melwins vintermössa :) vart den är köpt de ser ni nog så behöver inte skriva vart. Men denna mössan har en liten historia ( redan ) haha. Jo jag sprang in på affären för jag visste redan vilken mössa jag ville köpa så kollade jag storleken (på etiketten) på den och köpte den. Sen när vi kom hem och jag skulle kolla så att vi fått med allt och sås å kollade jag på storleken i mössan då visade de sig att vara en annan storlek än den de stod på prislappen. Så tyvärr måste jag åka in till Göteborg igen och byta den, Så mitt tips till er som inte kollar storleken på båda ställen gör de, både prislappen och på själva varan. Jag brukar aldrig göra de.


 

Här är Melwins vinter overall, köpte en som är lite större, han har storlek 80 men jag köpte 86 eftersom att han antagligen kommer växa och i Sverige har vi ju vinter till i alla fall början av mars. Overallen är köpt på Stadium, är riktigt nöjd tyckte den var cool :)


 

Här är vi på besök hos mormor och morfar, och när jag och mamma skall ställa in i diskmaskinen så kom de en liten hjälpsam kille som också skulle hjälpa till att ställa in :) haha


   

Här sover han gott i vagnen på väg hem till mormor och morfar :)


      Här är den nya vagnen :) Än så länge är vi jätte nöjda men vi har bara haft den sen i måndags, men som sagt vi är faktiskt nöjda. Lätt att fälla ihop är den också och inte alls samma krångel som den förra vagnen vi hade. Och skulle det vara så att man behöver fälla ihop den väldigt smått så är det inte alls svårt att klicka av bakhjulen och vagnen blir väldigt liten och smidig, och hjulen är också väldigt lätta att klicka på igen :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RÖSTA !!

Vad tycker ni om min blogg?
 Jätte fin
 Du behöver göra den bättre
 Jag är avundsjuk
 Jätte dålig
 Du behöver skriva mer intressanta saker
 Jag skall tipsa dig!! (skriv under kommentarer)

Ovido - Quiz & Flashcards